fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשד: עקיצה ב-60 רכבים

תושב הקריות חשוד שקנה רכבים בהמחאה בנקאית, ביטל אותה ובינתיים מכר את הרכבים שעבורם לא שילם לאזרחים תמימים במחיר נמוך במיוחד ובמזומן. המשטרה החרימה את הרכבים

נגד תושב הקריות הוצא צו מעצר ארצי, בחשד כי מכר במרמה כ-60 רכבים. בבקשה לצו, פירט נציג המשטרה על שיטת הפעולה.

על פי החשד, האיש איתר אנשים המבקשים למכור את רכבם, נפגש עימם,ביצע את כל הפעולות הדרושות כדי לא להעלות חשדם, לוקח את הרכב לבדיקה, ניהל איתם משא ומתן על מחיר הרכב, התיידד עימם ואז משכנע אותם לקבל ממנו, כתמורה עבור הרכב,המחאה בנקאית.

על פי החשד, מיד לאחר ביצוע העברת הבעלות על הרכב ובטרם נפרעה ההמחאה, ביטל אותה החשוד בבנק. בינתיים, פרסם החשוד את הרכב ומכר אותו לאחר, במחיר נמוך ובמזומן. על פי החשד, במהלך השנה האחרונה קנה ומכר החשוד בשיטה זו כ-60 רכבים.

לאחר שהוגשו במשטרה תלונות רבות ולאחר שהצטבר חומר רב נגד החשוד, הוציאה המשטרה צו מעצר ארצי והחשוד שהפך למבוקש עדיין מתהלך חופשי. במקביל אספה המשטרה את כלי הרכב שמכר, בניסיון להחזירם לבעליהם הראשונים, האזרחים התמימים שמכרו לו את רכבם. עד כה אספה המשטרה מספר מצומצם של רכבים.

חלק מהרוכשים שקנו את הרכבים במזומן והרכב נתפס על ידי המשטרה, פנו לעו״ד אבי אמר. הוא הגיש בשמם עתירה לבתי המשפט השלום בחיפה ובעכו, בדרישה מהמשטרה להחזיר להם את הרכבים, שמבחינתם נקנו במיטב כספם.

בעתירה טוען עו״ד אמר, כי הרכבים נרכשו מהחשוד ללא ידיעה כי מדובר בנוכל. עוד טען עו״ד אמר, כי מרשיו ביצעו את כל הבדיקות הרלוונטיות, בהן בדיקת הרכב במוסך, בדיקת ספר הטיפולים וערכו בדיקת משכון ושעבוד במשרד הרישוי, צעדים המעידים על רכישה בתום לב וכן בהתאם לתקנת השוק, הם מחזיקים ברכבים על פי חוק.

עו״ד אמר טען בעתירה כי בעלי הרכבים שמכרו את רכבם לחשוד, יכולים להגיש תביעה כספית נגד החשוד, אך אין להם כל עילה חוקית לתבוע את הגורם השלישי.

"היה על הנעקצים לנהוג במידת זהירות רבה ולא לאפשר העברת בעלות בטרם נפרעו הצ׳קים", הסביר עו"ד אמר והוסיף עוד כי על פי דיני הבנקאות, ניתן למסור הוראה לבנק להורות על ביטול המחאה בנקאית בכל זמן וכי מוכרי המכוניות התרשלו וכל שנותר להם הוא להתלונן על עצמם.

בית המשפט הורה על השבת חלק מהרכבים לעותרים וקבע כי הם רכשו את הרכבים על פי תקנת השוק. לגבי שאר הרכבים, ביקש בית המשפט לקבוע דיון מורחב בנוכחות המתלוננים.

עו"ד אבי אמר מסר בתגובה:״אנו חשים אמפטיה כלפי הנפגעים, אלו שנעקצו מהנוכל, אך יחד עם זאת, לא כולם צריכים לסבול. מרשי רכשו הרכבים אחרי בדיקה מקיפה הכוללת בדיקות משפטית של שעבודים או משכונים על הרכב ומצאו שהרכבים מתאימים ולא יכלו לדעת שמדובר בנוכל. גם המחירים ששולמו על הרכבים, למרות שהיו מחירים נמוכים, הם עדיין נמצאים במתחם הסבירות ונראה היה  כי מדובר בעסקה טובה. אין ספק כי בית המשפט יורה על השבת יתר הרכבים. על המשטרה לתפוס מיד את הנוכל ולהביאו לדין״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות