fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוארך מעצר החשודים בתקיפת חייל וחטיפת נשקו

על פי החשד הם תקפו את החייל שהיה בניווט בדד ליד שפרעם. בדיון מתח השופט ביקורת חריפה על האלימות בחברה הערבית
חייל קרבי. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

בית משפט השלום בעכו האריך עד יום ראשון הקרוב את מעצרם של שני צעירים מהכפר איבטין החשודים בתקיפת חייל וחטיפת נשקו בעת שהחייל, לוחם בהכשרה לחטיבת הקומנדו, היה בתרגיל ניווט לילי ליד שפרעם. החייל נפצע במהלך ניסיונו להיאבק בשני החשודים. הנשק עדיין לא נמצא.

המשטרה וצה"ל עורכים סריקות נרחבות אחר הנשק שנחטף מלוחם הקומנדו בניווט ליד שפרעם. הלילה הצליחה המשטרה לאתר ולעצור את השניים וברשותם נמצאה תחמושת שמתאימה לנשק שנחטף מהחייל. שני החשודים הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו ובמהלך הדיון התברר כי אחד מהם, מוחמד אבו קמיר (26) מהכפר איבטין, אף שירת בצה"ל. שמו של החשוד השני, קרוב משפחתו של קמיר, נאסר לפרסום בשלב זה.

השניים נעצרו הלילה בדירת מסתור באזור היישוב זובידאת, לאחר חקירה של ימ"ר צפון ויחידת הפשעים החמורים של מרחב גליל במשטרה. המשטרה מייחסת לחשודים עבירות גניבת נשק, שוד מזוין בחברה, תקיפה וחבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק שלא כדין.

שני החשודים בתקיפת חייל וחטיפת נשקו. צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

סנגורם של החשודים, עו"ד תומר נוה, טען בדיון כי בניגוד למה שהצטייר בימים מאז האירוע,  מדובר באירוע פלילי. השניים, כך לדבריו, מכחישים את המיוחס להם למרות. נציג המשטרה, שביקש להאריך את מעצרם ב-15 ימים, אמר כי מיקום הנשק עדיין בחקירה. כמו כן, הוארך מעצרם של חשודים נוספים במעורבות, תושבי איבטין גם כן, עד ליום חמישי הקרוב.

סגן נשיא בית משפט השלום בעכו, השופט זיאד סאלח, מתח ביקורת חריפה על בני החברה הערבית שמסייעים לעברייני הנשק ומפריעים למשטרה למגר את הפשיעה בחברה הערבית. "חייל צה"ל מיחידה מובחרת מתהלך לו לבדו בשביליה של ארץ ישראל במסגרת מסע ניווט של יחידתו ליד העיר שפרעם", כתב השופט בהחלטתו "מפקדיו, וגם הוא, סברו כי לא נשקפת לו סכנה בשעה שהוא מתהלך בשביליה של ארץ ישראל, ולא כך היה המצב. שניים, או יותר, ארבו לו בחסות החשיכה, תקפו ושדדו את נשקו".

השופט סאלח הוסיף בדברי ביקורתו: "אציין כי החברה הערבית במדינת ישראל סובלת ממגפת אלימות, לרבות אחזקה ושימוש בנשק שלעתים מקפד חיי אדם. בחברה הערבית יש הפגנות נגד אותה תופעה חמורה, ובצדק. החיצים מופנים בדרך כלל למשטרה בגין אוזלת ידה בטיפול בתופעה. הפניית החיצים למשטרה אינה בצדק, כאשר אני יודע את המאמצים הרבים שהמשטרה מפעילה נגד התופעה, חלקם בהצלחה וחלקם לא בהצלחה. חלק מהמקרים בהם אין הצלחה, היא בגלל אותם עבריינים שנהנים מסביבה אוהדת של מקום מגוריהם. כשהמשטרה עושה חיפוש, יש הפרעה לחיפוש לא רק מצד העבריינים ומשפחתם, אלא גם מהסביבה ומי שלא בסביבה".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות