fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדוח השנתי של המשרד להגנת הסביבה: ירידה דרמטית בזיהום האוויר ממפעלים במפרץ חיפה

בבזן מגיבים לדוח בסיפוק רב: "נמשיך להוביל מדיניות סביבתית אחראית". התאחדות התעשיינים: "התוצאות מוכיחות כי הקריאות לסגור את התעשייה בחיפה הן משוללות יסוד"
שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה | צילום: חדר מצב ארצי
שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה | צילום: חדר מצב ארצי

דוח חדש של המשרד להגנת הסביבה מצביע על שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה: מאז שנת 2012 הייתה ירידה מצטברת של 87 אחוז בפליטת חומרים מזהמים.

הבוקר, שני, פורסמו תוצאות הדוח השנתי של המשרד להגנת הסביבה, מהן עולה, כי חל שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה וכי בשנת 2019 נרשמה הפחתה של עד 45 אחוז בפליטת חומרים מזהמים לאוויר. מנתוני הדוח עולה עוד, כי מאז שנת 2012 נרשמה הפחתה של 88-48 אחוז. פליטת חומרים חשודים או מוכרים כמסרטנים לאוויר במפרץ חיפה ירדה בשנת 2019 ב-35 אחוז, בין היתר, עקב פעילות שביצעה קבוצת בזן, ובמצטבר ב-87 אחוז מאז שנת 2012.

שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה | מתוך הדוח של המשרד להגנת הסביבה
שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה | מתוך הדוח של המשרד להגנת הסביבה

 

המשרד להגנת הסביבה מפרסם זו השנה השמינית את מרשם הפליטות של המפעלים בישראל (מפל"ס), הכולל מידע מקיף על פליטות מזהמים לאוויר, לים, לקרקע ולמקורות מים מהמפעלים וגורמי זיהום הגדולים. המפל"ס מציג את פליטות המזהמים של 570 מהמקורות הגדולים בישראל.

מקבוצת בזן נמסר: "בשמונה השנים האחרונות הובלנו להישג חסר תקדים בהפחתת הפליטות ושיפור האוויר במפרץ חיפה. האתגר של המשרד להגנת הסביבה הוא ברור: יש לפעול בדחיפות להפחתת פליטות המזהמים מגורמים אחרים. בזן תמשיך להוביל מדיניות סביבתית אחראית, ויחד עם המעבדה לחדשנות סביבתית שהקימה עם שותפות בינלאומיות תפעל לשינוי אמיתי".

"מקורות הזיהום העיקריים מגיעים מהתחבורה"

גם באיגוד הכימיה, פרמצבטיקה ואיכות הסביבה בהתאחדות התעשיינים הגיבו לתוצאות השנתיות של דוח המפל"ס: ״התוצאות מוכיחות פעם נוספת ובאופן חד משמעי כי חלקה של התעשייה בזיהום האוויר הכולל בישראל קטן משנה לשנה בזכות פעולות התייעלות משמעותיות ובהשקעות של מיליארדי שקלים. זאת כחלק מתפיסה אחראית, הרואה בראש ובראשונה את בריאותו וטובתו של הציבור הישראלי. הדוח מוכיח כי מקורות הזיהום העיקריים מגיעים מהתחבורה ומשריפת פסולת ולא מהמגזר היצרני. התעשייה הישראלית מייצרת בסטנדרטים המחמירים בעולם, תוך שמירה על בריאות הציבור, ומהווה גאווה לכלכלה ולמדינת ישראל כולה".

הפחתה ניכרת בפליטת מזהמים מבזן
הפחתה ניכרת בפליטת מזהמים מבזן

 

בהתייחס לתוצאות הדוח על מפרץ חיפה נמסר מהאיגוד: ״התוצאות מדברות בעד עצמן – כל חברות התעשייה במפרץ חיפה ביצעו בשנים האחרונות תהליכי התייעלות והפחתת מזהמים, וחלקה של התעשייה קטן ומצטמצם משנה לשנה. הנתונים מעידים כי עיקר הזיהום מגיע מהתחבורה. התוצאות מוכיחות כי הקריאות לסגור את התעשייה בחיפה הן משוללות יסוד ומי שקורא לסגור או לפנות את התעשייה, אינו מעוניין בטובתם ובפרנסתם של תושבי חיפה והמפרץ״.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות