fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשעה זו: שני לפידים בוערים בעוצמה במתחם בזן במפרץ חיפה

בזן: "עקב תקלה באחד ממתקני הקבוצה שוחררו הערב עודפי הגזים לטיפול בטיחותי בשני לפידים. האירוע הסתיים". איגוד ערים: "העשן השחור הכהה מעיד על כך שלא כל הגזים נשרפים"
שני לפידים בוערים בעוצמה בשעה זו במתחם בזן | צילום: נופר שפיגל לשם
שני לפידים בוערים בעוצמה בשעה זו במתחם בזן | צילום: נופר שפיגל לשם

בשעה זו נצפים שני לפידים בוערים בחוזקה במתחם בזן במפרץ חיפה. כמו כן נצפה עשן שחור כהה, המעיד על כך שלא כל הגזים נשרפים. מבדיקה שערך כונן איגוד ערים להגנת הסביבה  מפרץ חיפה עולה כי מדובר בתקלה של אחד המתקנים בבזן שהפסיק לפעול. מאיגוד ערים נמסר, כי הם מתחקרים את האירוע.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן: " בזמן שמשפחות יושבות סביב שולחן השבת, הן נאלצות לחזות במראות אימים של לפידים בוערים תוך פליטות חומרים רעילים לאוויר. התקלה הזאת כמו תקלות נוספות, המתרחשות ממתחם בזן, פעם אחר פעם, מחזקת את עמדת איגוד ערים שיש לפנות מלב האוכלוסייה את התעשייה הפטרוכימית, וזאת ההחלטה שוועדת המנכ"לים חייבת לקבל, על מנת למנוע את שלל הסכנות הנשקפות ממתחם זה לציבור".

ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם מסרה הערב: "שגרת השבתות, החגים וימי החול של תושבי מטרופולין – ככה חיים תושבי ישראל הלא-נחשבים. לא רק שהמפעלים צריכים לצאת מהמפרץ, הממשלה מכניסה אלינו עוד נמלי דלקים וכימיקלים מהדלת האחורית, ואין מי עם לדבר בירושלים. המאבק לניקוי המפרץ מהמזהמים מעלה הילוך. ממשלת ישראל נגד חיפה? חיפה תצא לקרב נגד ירושלים".

מבזן נמסר בתגובה: "עקב תקלה באחד ממתקני הקבוצה (נפילת מדחס במתקן לייצור בנזין) שוחררו הערב עודפי הגזים לטיפול בטיחותי בשני לפידים. נכון לעכשיו, האירוע הסתיים. נמשיך לעדכן במקרה הצורך".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות