fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: תשלום על חנייה בקרית אתא

עיריית קרית אתא החליטה על הסדרי חנייה חדשים והיא תסמן רחובות בכחול-לבן ובהם ייגבה תשלום עבור כל שעת חנייה. חברי האופוזיציה העירונית התנגדו
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן

בפעם הראשונה תופעל בקרית אתא חנייה מוסדרת בתשלום במטרה להסדיר את מצוקת החנייה במרכז העיר ולאפשר תחלופה גבוהה של חניות ולקוחות עבור בעלי העסקים. ההצעה אושרה בישיבת מועצת העיר תוך התנגדות של שלושת חברי האופוזיציה העירונית.

בדברי ההסבר נמסר כי קרית אתא שינתה את פניה בעשור האחרון. העיר גדלה והתפתחה, היצע התעסוקה גדל, מרכזים מסחריים וקניונים חדשים נפתחו  וכן מספר התושבים גדל גדל וכך גם מספר כלי הרכב והדרישה למקומות חנייה. בעיר מתקיימת תנועת כלי רכב רבים במהלך שעות היממה וכן העמדת רכבים לאורך צירי תנועה מרכזיים, בצמידות לאזורים המסחריים לאורך שעות רבות ובאופן המונע תנועת מבקרים מתחלפת הנדרשת לכלכלה עירונית.

בהתאם חוק עזר עירוני של העמדת רכב וחנייתו, בפעם הראשונה תופעל בקרית אתא חנייה מוסדרת בתשלום, בתחילה במרכז העיר וברחובות הסובבים אותו.  המטרה לייצר מקומות חנייה נוספים אשר יקלו על תושבי העיר ויגרמו לתחלופה ובכך תתאפשר חנייה נגישה ,קלה וזריזה. המהלך לדברי העירייה, מאפשר בד בבד לחזק את העסקים המקומיים ולאפשר ללקוחות חנייה זמינה. מטרות הסדרי החניה: הקלה בעומסי החנייה, תחלופה ונגישות למספר רב של חניות ויצירת סדר ציבורי כללי בהיבט החניה באזורים המאופיינים במחסור במקומות חנייה. ההסדרים יחלו עם סיום התמרור והסימון במהלך חודש אפריל. לאחר תהליך ההסברה וההטמעה ומתן תקופת הסתגלות לתושבים להסדרים החדשים תתבצע אכיפה של הנושא.

הרחובות בהם תסומן חנייה כחול- לבן: נתן שפריצר, העצמאות, הציונות, זבולון, מנדלי מוכר הספרים, שלום עליכם, התעלה, סמולנסקין, מורדי הגטאות, מקור ברוך, הרב שלום סאלח, המייסדים, נחום סוקולוב, שדרות המגינים, שבטי ישראל, גלבוע, פארק הספורט, מרכז הנוער העירוני ותחנת הדלק דור אלון. מחיר חניה מוסדרת הינו 3.80 שקלים לכל שעת חנייה בהתאם לחוק העזר העירוני כאשר החנייה לדיירי הרחוב בעלי תו חנייה ללא עלות.

מעיריית קרית אתא נמסר: "המעבר לחנייה מוסדרת הוא צו השעה במיוחד בתקופה בה חוזרים לשיגרה.  בעקבות פניות של תושבים ובעלי עסקים בעיר להעניק מענה למצוקת החנייה, קרית אתא מצטרפת לכל ערי ישראל ולשכנות מהקריות שבהן החניה בכחול לבן היא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהשיגרה. המהלך יאפשר תחלופה מהירה של כלי רכב במרכז העיר ויסייע בהסדרת הקושי במציאת חנייה לפרק זמן קצר".

יו"ר סיעת הילה שלם והתושבים, הילה רובין שלם, מסרה: "דווקא אחרי שנה קשה של קורונה, כשהעסקים נסגרים או משוועים לעזרה ופרנסה ובו בזמן שראש העיר בונה לעצמו ארמון עיריה בכ-150 מיליון שקלים לנגד עיניהם, מחליטה העיריה לצבוע בכחול-לבן את הרחובות ובכך להבריח גם את מעט הקונים שעוד ישנם. העיריה טוענת שזה בגלל מצוקת חניה במרכז העיר אבל בהעדר פתרונות חנייה אמיתיים לעסקים ולתושבים היא רק מחמירה את המצב עוד יותר. לא ברור מדוע לנהוג כך הרי בקרוב יפתח החניון של העירייה עם 300 מקומות חניה, האם גם הוא יהיה בתשלום? ומדוע לצבוע כחול-לבן ליד פארק הספורט הרי אין שם מצוקת חנייה זוהו פשוט גזל על חשבון התושבים. אנחנו כמובן היחידים שהתנגדו לחוק העזר העירוני הזה ואף ביקשנו להקל על התושבים שיגיעו למרכז העיר ולהעניק לפחות אפשרות לחנייה של חצי שעה ראשונה חינם. התושבים כועסים, הסוחרים זועמים ובצדק והעירייה ממשיכה בשלה. אנו נמשיך להיאבק למען התושבים והעסקים ולא נוריד את הנושא מסדר היום".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות