fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאים לפיקניק בקרית ביאליק? לא תוכלו לעשות זאת בכלים חד פעמיים

עיריית קרית ביאליק תאסור בקרוב את השימוש בכלים חד פעמיים בשטחים הציבוריים. כבר כעת מתחילה העירייה בהצבת עמדות לשטיפת כלים
בלי כלים חד פעמיים בפארקים הציבוריים. טיילת שמעון פרס | צילום: דוברות העירייה)
בלי כלים חד פעמיים בפארקים הציבוריים. טיילת שמעון פרס | צילום: דוברות העירייה)

השימוש הנפוץ בכלים חד פעמיים, בעיקר בשטחים ציבוריים כמו פארקים עירוניים, ייאסר בקרוב בשטחים הציבוריים בקרית ביאליק. הדבר יקבל אסמכתה חוקית בתיקון לחוק עזר עירוני.

בישיבת מועצת העיר שנערכה אתמול, רביעי, בלילה, עלתה לסדר היום שאילתה של חבר המועצה יוסי ברבי, הנוגעת לטיילת שמעון פרס (נחל גדורה). ברבי ציין כי לאורך הטיילת ישנה פסולת רבה שנשארת במקום על ידי מבלים, שחלקם אינם תושבי העיר. לדברי ברבי, הדבר נובע, בין היתר, מהיעדר אכיפה לאורך הטיילת, בעיקר בסופי שבוע, שאז היא מלאה במבלים.

ראש העירייה אלי דוקורסקי אמר, כי בקרוב יובא לאישור מועצת העיר תיקון לחוק עזר עירוני הנוגע לפסולת, לפיו ייאסר השימוש בכלים חד פעמיים בשטחים ציבוריים ובפארקים עירוניים. לדברי דוקורסקי, כבר כעת מתחילה העירייה בהצבת עמדות לשטיפת כלים, על מנת להרגיל את הציבור להיפטר מהשימוש בכלים החד הפעמיים. דוקורסקי, שבעצמו נוהג לעשות הליכות לאורך הטיילת, הודיע גם על הגברת האכיפה במקום.

מיליון טון פסולת פלסטיק בשנה

על פי ההערכות, בישראל נוצרת מדי שנה פסולת פלסטיק במשקל של כמיליון טון, יותר מ-100 ק”ג לאדם. דוח של עמותת אדם, טבע ודין, מציין כי הישראלים מוציאים מדי שנה כ-2 מיליארד שקלים על כלים חד פעמיים; מדי שנה נצרכים כ-2 מיליארד שקיות חד פעמיות וכ-1.7 מיליארד בקבוקי שתייה חד פעמיים. משק בית ממוצע בישראל מוציא כ-800 שקלים בשנה על כלים חד פעמיים, נתון הנמצא במגמת עלייה\ לאחר שבשנים האחרונות נרשם גידול של יותר מ-10 אחוז בצריכתם.

חלק ניכר מן הפלסטיק אינו עובר לטיפול מוסדר כמו מחזור, שריפה או הטמנה, אלא מגיע בכמויות אדירות לסביבה ממקורות שונים, כגון לכלוך רשות הרבים, שפכים ועוד, ושם הוא נצבר ומתפרק לאורך שנים ויוצר זיהום סביבתי כבד.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות