fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל הקורונה: אבא ואמא עולים לכיתה א'

סדנאות ההכנה של כללית לכיתה א' עברו השנה שינוי קונספט. במקום הילדים, ההורים הם אלה שמוזמנים לסדנאות בקבוצות קטנות ובהתאם להנחיות התו הסגול
סדנאות הכנה לכיתה א'. עדי רביד, מרפאה בעיסוק בכירה | צילום: דוברות כללית
סדנאות הכנה לכיתה א'. עדי רביד, מרפאה בעיסוק בכירה | צילום: דוברות כללית

סדנאות ההכנה של כללית לכיתה א' מתקיימות השנה בהתאמה למגבלות הקורונה, כשהפעם המשתתפים הם ההורים, שלומדים כיצד להכין את ילדיהם לקראת הכניסה לבית הספר.

בעוד כחודש עתידים ילדיהם להתחיל את הלימודים בכיתה א', והשנה מדובר באתגר גדול במיוחד הנובע ממציאות הקורונה. מדי שנה נערכות בכללית עשרות סדנאות הכנה לכיתה א', כאשר הילדים מגיעים לסדרת מפגשי הכנה ותרגול.

כדי למנוע מצב שבו לא יינתן מענה להורים וילדיהם בשל משבר הקורונה, יזם צוות הריפוי בעיסוק במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, מתכונת מיוחדת: במקום הילדים, מוזמנים ההורים לשני מפגשים מרוכזים שנערכים בקבוצות קטנות ובהתאם להנחיות התו הסגול. במהלכם, מציידת המרפאה בעיסוק את ההורה בכלים כיצד להכין את הילד לבית הספר.

לדברי עדי רביד, מרפאה בעיסוק בכירה במכון להתפתחות הילד קרית שמריהו, שיזמה את תוכנית ההכנה המותאמת להורים, התכנים כוללים התייחסות להיבטים כגון התארגנות, פתרון בעיות, ריכוז, זיכרון חזותי והעתקה מהלוח, וההורים מקבלים הדרכה כיצד להגביר את מידת העצמאות ותחושת המסוגלות של הילד. כמו כן לומדים ההורים למה יש לשים לב באשר למידת המוכנות הפיזית, הרגשית והחברתית של הילד והאם יש סימני אזהרה על כך שדרושה התערבות טיפולית, כמו חיזוק חגורת הכתפיים לשיפור המוטוריקה העדינה. כמו כן, ניתנת התייחסות להיבטים שונים הקשורים בקורונה, בהם השגרה הביתית, בניית סדר היום והלמידה המקוונת, אם זו תידרש. בתום הסדנה מקבלים ההורים חוברות הפעלה  לילדים.

ענת קונס, מנהלת שירות הריפוי בעיסוק של כללית במחוז חיפה וג"מ, מסבירה שהתוכנית יכולה לתת מענה הן להורים והן לילדים המתמודדים עם שגרה חדשה ולא צפויה. קונס: "המעבר לבית הספר הוא שלב משמעותי המהווה שינוי דרמטי ותובעני בחיי הילד. מצאנו שכל ילד זקוק להכנה והדרכה כדי להבטיח את השתלבותו הטובה מבחינה חברתית ולימודית, כי הדרישות בחיי בית הספר שונות מאד ממה שמוכר להם בגן".

הורים שכבר השתתפו בסדנאות המיוחדות ציינו שהיא חידשה להם רבות, גם בימים בהם מידע רב זמין ברשת וכי היא תרמה מאד להורדת המתח לקראת הכניסה לבית הספר.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות