fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל בהלת הקורונה: ד"ש מתאילנד

רוית ושלומי אטיאס מקרית אתא השאירו את ילדיהם הקטנים למשמורת אצל משפחותיהם, שילמו כמעט 40 אלף שקלים ונסעו לחופשת החלומות שלהם. בהלת הקורונה הותירה אותם ממש מבולבלים
בצל בהלת הקורונה. שלומי ורוית אטיאס מבלים בתאילנד | צילום: עצמי
בצל בהלת הקורונה. שלומי ורוית אטיאס מבלים בתאילנד | צילום: עצמי

בעקבות בהלת נגיף הקורונה הוציא משרד הבריאות הנחיות נוקשות, המורות על בידוד בית למשך 14 ימים לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ישראלים רבים השוהים במדינות אלה נותרו עם סימני שאלה.

רוית ושלומי אטיאס מקרית אתא נמצאים בימים אלה בחופשת החלומות שלהם בתאילנד. בני הזוג השאירו את ילדיהם למשמורת אצל משפחותיהם בארץ, במטרה למצוא קצת שקט באיים שטופי השמש של המזרח. הם לא ציפו לקבל אינספור טלפונים מודאגים בעקבות בהלת הקורונה.

היו חששות

בני הזוג אטיאס, הנמצאים כעת בקוסמוי, סיפרו ל"הד הקריות": "סגרנו את החופשה לפני ארבעה חודשים. ב-8 בפברואר עלינו על טיסה מישראל לתאילנד, שלושה ימים לפני שבהלת הקורונה הגיעה לישראל. לפני הטיסה היינו בקשר עם משרד הבריאות, משרד הנסיעות וחברת אל על. רצינו לבטל את החופשה. התשובה שקיבלנו הייתה שאי אפשר לבטל ואין הנחיות ממשרד הבריאות שמונעות נסיעה לתאילנד, שאפשר לטוס והכל בסדר".

"התיירים הישראלים בתאילנד לא מבינים מה פשר בהלת הקורונה שקיימת בארץ. אנחנו כל הזמן שומעים ישראלים שמנסים להרגיע בטלפון את המשפחות בארץ"

טבעי שאצל הזוג, שהשאיר שלושה ילדים קטנים בבית, התעוררו חששות. "בסופו של דבר", מספרת רוית אטיאס, "לאחר התייעצות עם גורמים מקצועיים וחברים החלטנו לעלות על הטיסה כמתוכנן. היעד הראשון שלנו היה פוקט. אחר כך עברנו לקופנגן. כרגע אנחנו נמצאים בקוסמוי. החופשה עלתה לנו כ-40 אלף שקלים.  אנחנו לא נהנים כמו שרצינו. אני כל הזמן מרגיעה את המשפחה והילדים. אנחנו נחזור ארצה בשבוע הבא. ב-24 בפברואר".

בתאילנד מתנהגים אחרת

בעוד שבארץ משרד הבריאות החליט לנקוט בצעדים מחמירים, הישראלים בתאילנד מתנהגים אחרת. "יש כאן כמויות עצומות של ישראלים בחופים, באיים ובערים", מספרים בני הזוג. "התיירים הישראלים בתאילנד לא מבינים מה פשר בהלת הקורונה בארץ. אנחנו כל הזמן שומעים ישראלים שמנסים להרגיע בטלפון את המשפחות בארץ. הסיטואציה הזאת שיבשה לנו את החופשה. המציאות בתאילנד שונה לחלוטין מהמצב בסין, ואין כאן אנשים חולים ברחובות".

"מבחינה בריאותית אנחנו מרגישים מצוין ובאמת שהכל בסדר. החשש שלנו הוא איך צריך לנהוג בבידוד כשנחזור ארצה ואיך נוכל לקיים בתקופה הזו חיי משפחה רגילים. ההנחיה הזאת יצרה אצלנו תחושת בלבול ואין לנו תשובות"

על השאלה כיצד ינהגו כשיחזרו ארצה, הם משיבים: "כשיצאה ההנחיה ממשרד הבריאות, הרבה ישראלים, ואנחנו ביניהם, חששנו וחשבנו להקדים את הטיסה ארצה. ביררנו האם הדבר אפשרי, והבנו שזאת פרוצדורה מסובכת מהרגע להרגע. העם התאילנדי מודע לנגיף הקורנה. הם שואלים אותנו, התיירים הישראלים, 'מה המצב בישראל ולמה אנחנו בבהלה?'.

"בדרך חזרה ארצה נטוס במטוס עם מאות אנשים נוספים, כשננחת בשדה התעופה יקיפו אותנו אלפי אנשים, נעלה על הרכבת עם עוד מאות אנשים. איך אפשר ליישם הלכה למעשה את הנחיית משרד הבריאות? הדבר לא מובן לנו. בטיסות הפנימיות שלנו בתוך תאילנד בדקו לנו חום. העם התאילנדי מתייחס לנגיף הקורונה בהקפדה יתרה".

אנחנו מרגישים מצוין

רוית מוסיפה: "התאילנדים מסתובבים עם מסכות על הפנים באופן קבוע, כנראה בגלל כמויות התיירים שנמצאים כאן. הישראלים נופשים ומבלים כאילו הנגיף הזה לא קיים. כמעט שלא ראינו כאן סינים. במלון שלנו רוב התיירים הם ישראלים ואירופאים.

"אני עובדת במקום עבודה מסודר. כשאשוב ארצה, גם אם ארצה ללכת לעבודה, הם לא יקבלו אותי. אני אזרחית שומרת חוק במדינה ואעשה כל מה שיתבקש ממני לעשות. נכון לעכשיו ההנחיה לא ברורה לנו בכלל. בבית הספר אמרו לילדים שאולי הם לא יכלו לפגוש אותנו כשנחזור מהטיול. הם נכנסו ללחץ והמצב בכלל לא נעים.

"מבחינה בריאותית אנחנו מרגישים מצוין ובאמת שהכל בסדר. החשש שלנו הוא איך צריך לנהוג בבידוד כשנחזור ארצה. איך נוכל לקיים בתקופה הזו חיי משפחה רגילים. ההנחיה הזאת יצרה אצלנו תחושת בלבול ואין לנו תשובות".

יצוין, כי בהלת הקורונה הגיעה השבוע לשיאים חדשים כשבווטסאפ הופץ פייק ניוז בדבר חולה בנגיף הקורונה במושב עמקא בגליל המערבי.

צפו בסרטון: רוית ושלומי אטיאס מדברים על המצב ועל החששות:

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות