fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר היסודי הוותיק ביאליק ייבנה מחדש

בית הספר היסודי ביאליק שנוסד לפני 77 שנה יעתיק את מיקומו למבנה חדיש שייבנה בשטח בריכת יגור הוותיקה. הוא יוקם לפי הדרישות העכשוויות של מערכת החינוך ויכלול מרחבי הוראה למידה שיותאמו למאה ה-21
בית הספר ביאליק החדש | הדמיה: באדיבות העירייה
בית הספר ביאליק החדש | הדמיה: באדיבות העירייה

לאחר 71 שנים שבהן פעל בית הספר היסודי ביאליק במיקומו הנוכחי, הוא יעבור למבנה חדש שיוקם במקום בריכת יגור הוותיקה בקרית ביאליק.

בית הספר ביאליק נוסד בשנת 1943 כחדר בבית פרטי ברחוב קק"ל. בשנת 1944 הוא הועבר לבניין העירייה של היום, שם הוקצב לו חדר אחד. שנה לאחר מכן, הוקצב לו חדר גדול יותר שחולק לשניים באמצעות וילון חום, כך ששתי כיתות יכלו ללמוד בו במקביל. בשנת 1945 כבר פעלו בבניין העירייה שלוש כיתות, ובשנת 1949 הועברו למיקומו הנוכחי של בית הספר ביאליק.

בית הספר החדש, שיוקם לפי הדרישות העכשוויות של מערכת החינוך ויכלול מרחבי הוראה למידה שיותאמו למאה ה-21 ולא רק להוראה הפרונטלית, יכלול 24 כיתות לימוד רב תכליתיות לגילאי כיתות א'-ו'. כל שתי כיתות יופרדו על ידי מחיצה אקוסטית, שפתיחתה תאפשר למידה משותפת בחלל גדול. הקירות האקוסטיים יהוו גם לוח מחיק שיאפשר ניצול דו שימושי של הקיר.

הרמוניה עם הטבע

בתכנון שבוצע על ידי האדריכל מיקי אוטמזגין ניתנה מחשבה רבה לקשר בין הסביבה הפנים כיתתית לחוץ כיתתית ליצירת הרמוניה עם הטבע. החללים הפתוחים יאפשרו השגחה מרבית על התלמידים בשנותיהם הראשונות במערכת החינוך. החללים השקופים המוקפים בחלונות ומרפסות ייתנו לילדים את הרגשת חופש ולמורים את האפשרות להשגיח על הנעשה מרחוק. כדי למנוע מטרדי רעש, מגרשי הספורט ואזורי המשחק יוקמו באזור הדרומי של שטח בית הספר, המרוחק מבתי המגורים.

גם להנצחת בריכת יגור המיתולוגית נמצאה פינה בבית הספר, והיא תמוקם באמפי הפתוח, שישמש מקום הכינוסים של התלמידים ומקום השהייה והמשחק בהפסקות. האדריכל נתן את הדעת גם על הפרדת חללי לימוד לפי כיתות וגילאים, כך שלכל שכבה יהיה האזור האישי שלה. מטרת השיטה היא לחבר את התלמידים לבני גילם מחד גיסא ולתת להם ביטחון ותחושת שייכות מאידך גיסא.

בית הספר יכלול ספרייה, כיתות לימוד וכיתות עזר, חדר מדעים ופעילות חופשית, חדר יועצת, חדר מורים מזכירות וחדר מנהל. אולם הספורט, בשטח של כ-300 מ"ר, יכלול שני חדרי הלבשה ושירותים, במה ומחסן. שטח המקלט יהיה 360 מ"ר, כך שיתאפשר המשך לימודים סדיר גם במצבי חירום. בית הספר עתיד לפעול כמרכז קהילתי ויפתח את שעריו בשעות אחר הצהריים לקיום חוגים וסדנאות.

עיריית קרית ביאליק מקדמת כעת את שינוי תוכנית בניין עיר (תב"ע) על מנת לאפשר את הקמת בית הספר. ראש העירייה, אלי דוקורסקי: "קרית ביאליק מתפתחת וצומחת בצעדי ענק. אחד הסימנים המובהקים לכניסתם של זוגות צעירים לעיר הוא דרישה להקמתם של בתי ספר וגני ילדים נוספים. חשוב לנו לשמר את המורשת של בית הספר היסודי הוותיק ביותר בעיר לצד מתן סביבה לימודית מודרנית בהתאם לדרישות העכשוויות".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות