fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר הווירטואלי הראשון מסוגו לטיפול בהשמנה

מומחיות כללית, ד"ר בתיה קורנבוים וד"ר רקפת בכרך, עמדו בראש בית ספר אינטרנטי לטיפול בהשמנה בהשתתפות מאות רופאים מתחומים שונים ודיאטניות
ד"ר בתיה קורנבוים | צילום: דוד חורש, דוברות כללית

מאות רופאים ודיאטנים מרחבי הארץ השתתפו בבית הספר הווירטואלי הראשון מסוגו לטיפול בהשמנה, בהובלת מומחיות כללית – ד"ר בתיה קורנבוים ממחוז חיפה וגליל מערבי וד"ר רקפת בכרך ממחוז שומרון-שרון.

במסגרת החברה לטיפול בהשמנה נערכות בשנים האחרונות פעילויות אקדמיות להגברת המודעות והידע לטיפול בהשמנה שכיום מוגדרת כמחלה. כדי לא לקטוע את המהלך על אף מגבלות הקורונה, יזמו שתי רופאות פעילות מאוד בחברה לטיפול בהשמנה – ד"ר בתיה קורנבוים וד"ר רקפת בכרך – מומחיות ברפואת משפחה בכללית, שהתמחו בטיפול בהשמנה, בית ספר אינטרנטי שנחל הצלחה רבה. מאות רופאים, מתחומים שונים ודיאטניות, נרשמו לבית הספר ונכחו בכל השיעורים.

במקור תוכננו חמישה מפגשים, אבל לאור הדרישה ורמת העניין הגבוהה נוסף מפגש שישי.

ההרצאות הועברו על ידי מיטב המומחים מכל רחבי הארץ בתחום רפואת הלב, הכבד, סוכרת ועוד, גישות חדשות של התזונאים ועוד.

המשתתפים עסקו בהיבטים חברתיים, התנהגותיים ורגשיים כמו הסטיגמה הקשורה בהשמנה וכן תפיסות מטופלים ומטפלים את ההשמנה.
כדי לשדרג את השיח ולתת במה לשאלות שלא הספיקו לקבל מענה בהרצאות, נפתחו שתי קבוצות ידע בואטסאפ, כשבכל קבוצה 250 משתתפים, שנוהלו גם הן במשותף על ידי ד"ר קורנבוים וד"ר בכרך.

בית ספר וירטואלי ראשון מסוגו לטיפול בהשמנה | צילום: דוברות כללית
בית ספר וירטואלי ראשון מסוגו לטיפול בהשמנה | צילום: דוברות כללית

 

ד"ר קורנבוים, מומחית ברפואת משפחה במרפאת כללית ברוממה בחיפה, עוסקת גם בטיפול אישי בהשמנה ומניעה. לדבריה, כי יש חשיבות רבה בהעלאת המודעות, גם בקרב צוותים מטפלים, באשר לצורך בטיפול רב מקצועי בהשמנה, ועל רקע זה מתקיים בית הספר להשמנה. הצורך בהדרכה כזו מתחדד נוכח תוצאות מחקר ה-ACTION IO, מחקר עמדות חובק עולם, בו מתברר כי קיימים פערים משמעותיים בתפיסת הטיפול בהשמנה מבחינת ציפיות, גישה ותפקידי המטופל והמטפל בתהליך, לדוגמה:

• רוב המטופלים (68%) רוצים ומצפים שהרופא ייזום את השיחה על השמנה, לעומת רוב הרופאים (71%) שלא מאמינים שלמטופל יש מוטיבציה לרדת במשקל.
• 81% מהמטופלים ניסו בעבר לרזות (בממוצע 4 פעמים), בעוד שרופאים מניחים שרק 30% ניסו לרזות בעבר.

ד"ר קורנבוים מוסיפה, כי גישות חדשות לטיפול בהשמנה מתפתחות כל העת. כיום מבינים שהשמנה היא מחלה כרונית ויש להתייחס אליה בהתאם. "בשנים האחרונות למדנו יותר על המנגנונים הגורמים להשמנה, יש טיפולים תרופתיים וניתוחיים המסייעים בטיפול בה ועוד רבים בפיתוח. בהיבט של הקורונה, מתברר כי השמנה היא גורם סיכון משמעותי לתחלואה ותמותה, וגם זו סיבה טובה לקדם את הטיפול בה. השמנה היא מחלה כרונית ולכן חובה עלינו לאמץ מודל טיפול רב תחומי המבוסס על צוות כוללני שבו דיאטניות ורופאים. תפקיד הרופא ליזום וללוות את התהליך לכל אורכו, לצד הייעוץ המקצועי של הדיאטנים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות