fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחזרה אל בעלי הפאבים והמסעדות בקריות: "מנסים לעשות מהלימון לימונדה"

במסעדת BBB באח"י אילת עובדים חזק על משלוחים כדי להשאיר את הראש מעל המים. בפאב הפיל או סוף קוראים לכם לבוא ליהנות, כמובן בהתאם להנחיות
עובדים קשה מאוד כדי לתמרן בין כל ההנחיות החדשות. אייל יונאי ומתן מימון | צילומים: ליאור מרקדו, עצמי
עובדים קשה מאוד כדי לתמרן בין כל ההנחיות החדשות. אייל יונאי ומתן מימון | צילומים: ליאור מרקדו, עצמי

באמצע חודש מרס, פגשנו את בועז פלדמן, מבעלי מסעדת BBB באח"י אילת בקרית חיים, רגע לאחר שהגבלות משרד הבריאות על המסעדות נכנסו לתוקפן. בשבוע שעבר, פחות מארבעה חודשים מאוחר יותר, חזרנו למסעדה לבדוק איך התקבלו ההנחיות הנוכחיות ופגשנו את אייל יונאי, 40, מקרית ים, אחד מבעלי המסעדה. "דבר כזה לא היה, ולא חשבנו שיהיה", אומר יונאי, "אנחנו מקפידים על כל ההנחיות החדשות ונערכים כל יום מחדש ליום הבא. כל הזמן יש שינויים וצריך לעבוד לפיהם. נדרש תכנון רב וחשיבה קדימה. יחד עם בועז, השותף שלי, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לתמרן בין כל ההנחיות החדשות ועדיין להעניק ללקוח חוויית שירות מיטבית".

"אנחנו כאן כדי להישאר"

טרם הקורונה פיתחו בסניף את שירותי המשלוחים, שחזרו להיות רלוונטים מתמיד. יונאי: "הגזירות החדשות הביאו לצמצום של 90 אחוז מתפוסת המסעדה. כל שינוי כזה מביא איתו עלויות נוספות, והרבה מחשבה עבור הלקוחות. אנחנו שמים דגש גדול על משלוחים ושירותי טייק אווי. אנחנו נערכים מיום ליום ומשתדלים לשמור את הראש מעל המים. אנחנו רואים עלייה בכמות המשלוחים מאז ההנחיות החדשות, אבל אנשים רוצים את החוויה הכוללת של המסעדה. אנחנו שמים לב לעלייה במספר ההזמנות מראש של שולחנות במסעדה, אני ממליץ לכולם לעשות את זה לפני הגעה לכל מסעדה, ככה תדעו שיש לכם מקום שמור ולא תיאלצו לחכות".

אייל יונאי מבעלי מסעדת BBB באח"י אילת | צילום: ליאור מרקדו

 

ההנחיות המחודשות לא שוברות את רוחם, והם מבטיחים שהם כאן כדי להישאר. "כשהתחילה הקורונה החלטנו שלא משנה מה קורה אנחנו לא מפסיקים להילחם. אנחנו נהיה כאן כל היום, בוקר ולילה, גם אם ניאלץ לצמצם בכוח אדם ולהיות כאן רק בועז, השותף שלי, ואני. הכל כדי לשמור על המקום עובד. חשוב לנו להישאר כאן".

"לא קיבלנו שקל מהמדינה"

מתן מימון (29) רכש את פאב הפיל או סוף יחד עם מושיקו כהן, גל מיארה ולוטן נחמני רק בחודש נובמבר האחרון. "הקורונה הגיעה אלינו במרץ, אז קיבלנו את הזעזוע הראשוני. שלחנו אנשים לחל"ת ונאלצנו להפסיק פעילות לחלוטין. רק בחודש יוני חזרנו לפעילות מלאה ושוב מגיעות הנחיות חדשות. הפיל או סוף מוגדר ברישיון העסק כמסעדה למכירת משקאות אלכוהוליים, כך שאנחנו מכינים את השטח שלנו מחוץ למקום לישיבה של 30 אנשים ובתוך המסעדה ל-20 אנשים".

מתן מימון, מבעלי הפיל או סוף | צילום: עצמי
מתן מימון, מבעלי הפיל או סוף | צילום: עצמי

 

באופן אבסורדי, מימון וחבריו לא היו זכאים לשום מענק מהמדינה. "מבחינת הרשויות והממשלה לא היינו זכאים לשום דבר, מכיוון שהחברה החדשה שלנו שרכשה את הפאב הוקמה רק בנובמבר האחרון. השותפים שלי ואני לא קיבלנו שקל מהמדינה, היינו סגורים ממרץ עד יוני, ונאלצנו להתמודד לבד. העתיד נראה לא ברור. אנחנו מבינים שלא נקבל שום דבר מהמדינה, כך שאין לנו ברירה, אנחנו מנסים לעשות מהלימון לימונדה ולעשות כל מה שאפשר כדי להכניס כמה שקלים אחרונים לפני ששוב יסגרו אותנו, כדי לשלם לעובדים שלנו ולספקים שלנו. השותפים שלי ואני כבר ארבעה חודשים לא לקחנו משכורת".

הם קוראים לתושבי הקריות שמחפשים הפוגה בימים טרופים אלה, להגיע וליהנות תוך שמירה על כל הכללים וההנחיות. "בחודש האחרון ראינו את הצימאון של אנשים לצאת ולבלות, אבל יש קהל שעדיין חושש לצאת מהבית. המקום יישאר פתוח לפי כל ההנחיות והמגבלות, עם רישום קפדני בכניסה, בדיקות חום וכל מה שדרוש. חשוב לי שיבינו שאנחנו עושים הכל כדי שהם ימשיכו לבלות, אפשר ליהנות גם במסגרת ההנחיות החדשות, אנחנו מחכים לכם".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות