fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגיל שש וחצי סופיה כבר הולכת לבד

סופיה ניסחודימובה שנולדה עם מום מולד הגיעה לרמב"ם ולאחר מספר ניתוחים בגיל 6 וחצי הפסיקה לזחול והחלה ללכת
סופיה ניסחודימובה הולכת לבד (דוברות רמב"ם)
סופיה ניסחודימובה הולכת לבד (דוברות רמב"ם)

סופיה ניסחודימובה, בת 6 וחצי ממוסקבה נולדה עם עיוות מולד, הבא לידי ביטוי בכיפוף בברכיים ובכפות הרגליים, מבלי יכולת ליישר אותן. היא נאלצה להעביר את ילדותה בזחילה  ולהימנע מפעולות פשוטות שילדים רבים מבצעים, כמו הליכה, שחייה, ריקוד ולימודים בכיתה רגילה.

לפני שנה וחצי, הגיעה ניסחודימובה למרכז הרפואי רמב"ם, כדי לעבור מספר ניתוחים לתיקון המום, האחרון בהם בוצע לפני כמה שבועות. במסגרת הניתוחים הללו, ביצע מנהל מחלקת אורתופדית ילדים ברמב"ם, ד"ר מרק אידלמן, חתכים בירך, שוק וכף הרגל של הילדה, סובב אותם וקיבע אותם מחדש בכדי ליישר את הגפה.

הניתוחים הללו אפשרו לניסחודימובה, להשתמש ברגליה לראשונה בחייה, כשהיא מסתייעת בעזרים. אחרי הניתוח האחרון, נעמדה על רגליה מיד וללא כל עזרה.

הקשר שנוצר בין ד"ר אידלמן לניסחודימובה ומשפחתה, סביב הטיפול בה, הולך ומתחזק עם הזמן. לדבריו, עם כל ניתוח שהילדה עוברת, גדלים הסיכויים שלה לחיים רגילים. "כשאני רואה את סופיה הולכת, מחליקה במגלשה ויורדת במדרגות, זה מחמם לי את הלב. אני מרגיש כאילו אני מלווה תינוק בצעדיו הראשונים", אמר ד"ר אידלמן.

סופיה ניסחודימובה הולכת לבד (דוברות רמב"ם)
סופיה ניסחודימובה הולכת לבד (דוברות רמב"ם)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות