fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בבית החולים כרמל נותנים כבוד לאוכלוסייה המבוגרת

צוות המחלקה הגריאטרית של בית החולים כרמל, משקיע מאמצים רבים ושיטות טיפול חדישות כדי להעניק את הטיפול הטוב ביותר לאוכלוסייה המבוגרת ולקשישים לאורך כל השנה בכלל ובתקופת הקורונה בפרט.
ד"ר מלחובסקי והאח אחמד ליד מיטת מטופלת | צילום: אלי דדון
ד"ר מלחובסקי והאח אחמד ליד מיטת מטופלת | צילום: אלי דדון

במחלקה הגריאטרית של בית החולים כרמל מקבוצת כללית הפסוק "והדרת פני זקן" מקבל משנה חשיבות ותוקף.

הצוות רואה ומטפל במאות מטופלים קשישים לאורך כל השנה, בתקופת הקורונה נרשמה עליה משמעותית בכמות הקשישים שטופלו בהצלחה.

אחד מיתרונותיה הוא הטיפול המקיף במטופל ובבני משפחתו בגישה הוליסטית כוללנית.

במחלקה, המצויה במבנה ההיסטורי של בית החולים, עובד צוות רב מקצועי ומיומן בניהולה של ד"ר אירינה מלחובסקי מנהלת המחלקה ואחמד חמוד מנהל הסיעוד. הם עוסקים בטיפול במכלול הבעיות האופייניות לגיל הזקנה, גופניות, נפשיות, קוגניטיביות וסוציאליות.

הצוות הכולל רופאים מומחים בגריאטריה, רופאים מתמחים, אחים ואחיות, פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק, עובדת סוציאלית ומזכירה מתייחס לכל מטופל ובני משפחתו בגישה המאפשרת להם להיות שותפים בקבלת ההחלטות ולבחור בדרך המותאמת להם לפתרון בעיות.

הנהלת כרמל ביה"ח אומרת תודה לצוות המחלקה הגריאטרית | צילום: אלי דדון
הנהלת כרמל ביה"ח אומרת תודה לצוות המחלקה הגריאטרית | צילום: אלי דדון

במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית נותנים מענה רציף וזמין, תוך דגש על איזון תרופתי ועל החזרת המטופל לתפקוד מרבי ושיפור איכות חייו והכל "תחת קורת גג אחת" במסגרת האשפוז.

מנהלת המחלקה, ד"ר אירינה מלחובסקי אומרת כי "אל תשליכני בעת זקנה" הוא המוטו במחלקה הגריאטרית  בכרמל.

בתקופת הקורונה, תקופה מאוד לא פשוטה ומאתגרת, אנו מרגישים מחויבות מיוחדת להירתמות של כל אחד ואחת מאתנו כדי לשפר את מצבם הפיזי, התפקודי והקוגניטיבי של המטופלים המאושפזים אצלנו, תוך שמירה קפדנית על בריאותם.

המחלקה שלנו אכן מיוחדת במינה ואנו גאים להיות חלק ממנה. הצוות שלנו נרתם כולו להעניק טיפול כוללני למטופלים, לתת מענה עד הפרטים הקטנים לכל צרכיהם ותמיכה מרבית בני משפחותיהם.

אנו מקבלים מטופלים מכל המחלקות להמשך טיפול, התאוששות ואיזון כוללני של המטופלים. הטיפול כולל תמיכה של צוות רב מקצועי כל אחד בתחומו. אנו מודעים למצוקת המיטות במחלקות הפנימיות ובמחלקה לרפואה דחופה ונרתמים לסייע.

מנהלת המחלקה ד"ר אירינה מלחובסקי | צילום: אלי דדון
מנהלת המחלקה ד"ר אירינה מלחובסקי | צילום: אלי דדון

כמו כן, מחלקת גריאטריה קולטת מטופלים מחלימים ממחלקות הקורונה והצוות מטפל במסירות רבה על מנת לשפר את מצבם, עושים כל מה שניתן על מנת להחזירם למצב התפקודי, הפיזי והמנטלי הטוב ביותר.

ד"ר מלחובסקי אומרת: "אנו גאים להיות מובילים במקצוע שלנו, גאים להעניק טיפול מיטבי ומרבי לאוכלוסייה הקשישה ומענה למשפחותיהם".

סגנית מנהל ביה"ח, ד"ר שני ברוש הוסיפה: "למחלקה הגריאטרית יש אופי ייחודי והצוות הרב מקצועי בה מביא לידי ביטוי, חרף כל הקשיים, את תפיסת המטופל במרכז. אנשי הצוות כולם פועלים ברגישות ובמקצועיות ומגלים יצירתיות רבה במתן מענה הולם ומותאם אישית לכל מטופל".

אחמד חמוד, האח האחראי של המחלקה, עובד בכרמל במסירות רבה כבר 21 שנה והוא מנהל הסיעוד במחלקה הגריאטרית משנת 2010.

"אני מאמין במקצועיות ללא פשרות" אומר אחמד "תוך שימוש ושמירה על מתן טיפול תואם לכל חולה, על מנת לאזן אותו ולהחזירו לסביבתו הטבעית".

"אבל לפני הכל, אנו מחלקה שמטפלת באנשים ולכן צריכים להיות אנושיים, אדיבים וסבלנים, לא רק עם המטופלים אלא עם בני משפחותיהם. הצוות של המחלקה עובד קשה סביב השעון, אבל לרגע לא שוכח שמדובר בבני אדם".

מנהל הסיעוד של המחלקה אחמד חמוד | צילום: אלי דדון
מנהל הסיעוד של המחלקה אחמד חמוד | צילום: אלי דדון

הגריאטרית המרחבית ד"ר אפרת גיל אומרת: "אחד היתרונות הבולטים של המחלקה הגריאטרית בכרמל, הוא הקשר ההדוק עם היחידה הגריאטרית במחוז חיפה וג"מ. שיתוף הפעולה בין המחלקה והיחידה משפר את רצף הטיפול".

"הרצף הוא דו כיווני, מטופלי המרפאות הגריאטריות (בפריסה רחבה במחוז) הזקוקים לבירור וטיפול במחלקה זוכים למענה תוך העברת מידע ישירה בין הרופאים הגריאטריים במרפאות לצוות המחלקה, ומטופלים המשתחררים מהמחלקה וזקוקים להמשך מעקב מופנים ישירות על ידי צוות המחלקה לביקורת במרפאה".

ד"ר גיל מוסיפה: "בהקשר זה חשוב להזכיר פרויקט ייחודי, במסגרתו מאושפזי המחלקה הלוקים בדמנציה מתקדמת ומשוחררים לבתיהם, זוכים לביקור בית יזום של צוות היחידה הגריאטרית בסמוך לשחרורם".

היטיבה לתאר את התחושה במחלקה, משפחת אחת המטופלות שכתבה מכתב תודה למחלקה וכך כתבה: "תודה ענקית ומיוחדת על הטיפול המסור והנאמן, על האכפתיות ועל הנשמה ששמתם בטיפול ובליווי המיוחד את אימנו היקרה.."

השבוע, הודתה גם הנהלת בית החולים לצוותים על פועלם הרב ועל עשייתם הרבה והמוצלחת לאורך השנה כולה.

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות