fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארובה לא חוקית תעלה לשכנים אלפי שקלים

סכסוך בין שכנים שנוגע לבנייתה של ארובה לקמין שמוסק בעצים, הגיעה לבית המשפט בטענה שהתובע נאלץ לבזבז משאבים עד להסרת המטרד
ארובה. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

המראה הרומנטי של התכרבלות מול קמין עצים בוער שמחמם את הבית התחלף בשנים האחרונות בגל של תביעות נגד העשן שנפלט מהארובות של הקמין לאחר שהתברר כי הוא מהווה מטרד ואף סכנה בריאותית. מקרה שכזה הביא לסכסוך בין שכנים בקרית חיים שהסתיים בבית משפט השלום קריות.

התובע גילה לפני כארבע שנים ששכניו בנו קמין מוסק בעצים ובנו ארובה שמפנה את העשן אל מחוץ לביתם. באמצעות עו"ד מימון פאר הוא הגיש תביעה לבית משפט השלום קריות נגד השכנים ונגד עיריית חיפה ולפיה מדובר בארובה שנבנתה ללא היתר וגרמה לתושב מטרדים של ריח ועשן. לטענת התובע לא רק שהארובה נבנתה ללא אישורים, בתוספת לחריגות בנייה אחרות, העירייה גם גררה רגליים בטיפול במקרה, תוך הפעלת שיקולים לא רלוונטיים, ואילצה אותו לבזבז כסף וזמן יקר על מנת להניע את העירייה לפעולה.

עו"ד מימון פאר. צילום: דורון גולן

השכנים הנתבעים טענו מהרגע שנודע להם על התביעה הם חדלו משימוש בארובה ובאמצעות בא כוחם טענו כי אילו היה השכן פונה אליהם ישירות, ניתן היה למנוע את השתלשלות העניינים. בא כוחה של עיריית חיפה טען נגד התובע שתלונתו נבדקה ונמצא שאין כל מטרד וכי הארובה פורקה והתובע קיבל תשובות מכל הגורמים המוסמכים בעירייה. "זו תביעה שנועדה רק ליהנות מכיס עמוק של עיריית חיפה" טען בא כוחה של העירייה.

בית המשפט ציין שאכן הארובה נבנתה ללא היתר ופעלה מספר שנים, לכל הפחות עד מועד הגשת התביעה, שהביאה להסרתה. העירייה מצדה טענה שטיפלה במטרד אם כי הטענה הייתה שלוחות הזמנים היו לא סבירים, ונפרסו על משך זמן ארוך מהסביר.

עו"ד פאר טען כי התובע זכאי להוצאות הקשורות בהגשת תלונותיו כגון פגישות, המתנה לפקחים, צילומים ואיפלו הוצאות על כביסות חוזרות של בגדים. השופט בן ציון ברגר פסק כי השכנים ישלמו לתובע 3500 שקלים ועיריית חיפה תשלם לו עוד 2500 שקלים.

המשרד להגנת הסביבה מסביר כי תנורי חימום ביתיים המוסקים בעץ מסוכנים לבריאות בשל פליטת חלקיקים נשימתיים ותרכובות אורגניות כגון חומרים אורגניים טבעתיים פוליארומתיים, בנזן ופורמאלדהיד ובטווח הקצר חשיפה אליהם עלולה לגרום לדלקות נשימה, אסטמה וסינוסיטיס. חשיפה ארוכה יותר אף עלולה להוביל לסרטן ולאירועי לב, בייחוד בקרב אוכלוסיות סיכון. המשרד להגנת הסביבה ממליץ שלא לחמם את הבית עם קמין, אלא עם מזגן.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות