fbpx

ארגון המרכזים הקהילתיים בארה"ב הגיע ליקנעם כדי ללמוד על אתגרים בזמן מלחמה

משלחת עמיתים מה-JCC, ארגון המפעיל מרכזים קהילתיים עבור יהודי ארצות הברית, התארחה ביקנעם וקיימה מפגש מרגש עם הצוות המקומי וקיימה שיח בנושא ניהול קהילתי בזמנים מאתגרים
באו לתמוך וללמוד. המשלחת מארצות הברים עם מארחיה הישראליים צילום: מתנ"ס יקנעם

רשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם, אירחה משלחת מכובדת של עמיתים מה-JCC, ארגון המפעיל מרכזים קהילתיים עבור יהודי צפון ארצות הברית. המשלחת, שכללה מנהלים, אנשי צוות ובכירים נוספים, הגיעה לביקור בן מספר ימים בארץ, על מנת ללמוד על ניהול מרכז קהילתי בזמן מלחמה והמשך פעילות שוטפת עבור הקהילה.

במהלך ביקורה, סיירה המשלחת ברחבי הארץ וחוותה מקרוב את התרבות והחברה הישראלית. ביקור מיוחד התקיים במרכז הקהילתי יקנעם. שם, נפגשו חברי המשלחת עם המנכ"ל, ליאור בכר וצוות העובדים, וקיבלו סקירה מקיפה על פעילות המרכז והתמודדותו עם האתגרים הייחודיים של עבודה קהילתית בזמן מלחמה.

בכר תיאר בפני האורחים את החשיבות העצומה של פעילות המרכזים הקהילתיים הן בשגרה והן בזמן מלחמה ואמר: "המרכזים הקהילתיים מהווים עוגן יציב בקהילה והם מאפשרים לנו להכיר מקרוב את צרכי התושבים, לתת מענה מהיר ויצירתי לפניותיהם ולספק להם תמיכה חיונית בתקופות קשות".

כמו כן, הדגיש את פעילויות ההתנדבות הרבות שצמחו בעיר יקנעם בעקבות המלחמה, דבר המעיד על החוסן הקהילתי הפנימי של קהילה פעילה ויוזמת.

נציגי המשלחת מה-JCC שיתפו אף הם את חוויותיהם בארה"ב, תוך התייחסות לעלייה באנטישמיות והשפעתה על פעילות המרכזים הקהילתיים. הם ציינו כי מאז שבעה באוקטובר 2023, מוצב שומר חמוש בכל מרכז קהילתי, וכי יהודים רבים פונים אל ה-JCC בחיפוש אחר שייכות ותמיכה. יחד עם זאת, ציינו הנציגים כי חלק מהמשתתפים הלא יהודיים במרכזים הקהילתיים בארה"ב החלו להתרחק מחשש להיקלע להפגנות אנטישמיות.

האירוח המוצלח תרם רבות לחיזוק קשרי הגומלין בין רשת המרכזים הקהילתיים יקנעם ל-JCC. במסגרת הביקור, הוחלפו ידע וניסיון בנוגע לניהול מרכזים קהילתיים בזמנים מאתגרים, והובטח כי קשר זה יישמר ויתפתח גם בעתיד, תוך יצירת מפגשים נוספים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות