fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמא, אבא, יש לי משהו לספר לכם

הוא סולק מביתו שבכפר לאחר שהוריו גילו שהוא הומוסקסואל, עבר דירות, בתים, ניסה לשים קץ לחייו, ובגיל בן 21 נאלץ לעבוד בזנות בנוסף לעבודתו כמוכר בחנות בקניון באזור, רק כדי שתהיה לו קורת גג
סמי
סמי (צילום: הילה מלמד)
סמי
הבנתי שזה מה שאני מחפש. סמי (צילום: הילה מלמד)

לפני שבוע הגיע סמי (שם בדוי) לדירתו השכורה בקרית אתא, לאחר שנזרק מבית הוריו בפעם הרביעית. הוא רק ביקש מאמו לחזור הביתה לתקופה מסוימת כדי להתאזן מבחינה כלכלית, אבל הוריו סירבו. הוא חצה את הכביש הראשי ממש לאט, התפלל שיידרס. אחר כך נכנס לדירתו ובלע 15 כדורים. "הרגשתי שהראש שלי מסתובב וצלצלתי למד"א, אבל זהו אני לא זוכר שום דבר". הוא התעורר בבית החולים רמב"ם, לשם פונה ואושפז לביקורת. מאחר שניסה להתאבד, הוא נפגש עם פסיכיאטר. "סיפרתי לו שאני ערבי ושאני הומו ושהמשפחה שלי לא מקבלת אותי, רציתי להזיק לעצמי כדי שההורים שלי יזדעזעו".

אבל זה לא קרה. גם כשצלצלו לאביו מבית החולים כדי לספר שהוא מאושפז, אמר אביו: "בסדר", ובזה נגמר הסיפור. אף אחד מבני משפחתו לא הגיע לבקרו בבית החולים, מלבד השותף שלו לדירה.

"לא חשבתי שזה ישתנה"

סמי הוא בן 21, נולד וגדל בכפר דבוריה, האח הצעיר בין שלוש אחיות ואח. "מגיל צעיר שיחקתי עם בנות, את כל הזמן שלי העברתי עם בנות", הוא מספר, "היתה לנו איזו תקרית במשפחה שאבא שלי דרס את אחי בלי כוונה, ואז כדי לפצות אותו, הוא ניסה להתקרב אליו, להיות איתו כל הזמן ולקנות לו מתנות ואני הייתי עם אמא והאחיות שלי. מגיל מאוד צעיר, כשהיינו משחקים בית, או אבא ואמא, אני תמיד הייתי האשה. הייתי משחק עם בן דוד או עם שכן, אפילו בגן כשהיינו משחקים, תמיד הייתי האשה".

למרות המשיכה לגברים מגיל מאוד צעיר, הוא הבין במה מדובר כשצפה בסרט פורנו בגיל 12. "כשהגעתי להומואים, התלהבתי והבנתי שזה מה שאני מחפש", הוא מסביר. מאז שהבין שהוא הומוסקסואל חייו התהפכו. "מאוד קשה להיות הומו בכפר ערבי, כי זה לא מקובל. לאנשים שם אין ראש פתוח והם לא יכולים להבין. הם חושבים שזה משהו שיכול להשתנות, ואני מעולם לא חשבתי שזה ישתנה. זה לא בהתנהגות שלי. הם חושבים ששיחקתי עם בנות והייתי צעיר וזה ישתנה, הם לא מבינים שזה משהו מבפנים".

לאחר שסיים את לימודיו בתיכון, נאלץ לצאת מהארון. "לא ישבתי והחלטתי לספר להורים שאני הומו. היתה שיחה משפחתית על הומואים, על הקהילה ואני התעצבנתי. אמרתי להם שהומו זה לא מחלה, שיש עורכי דין ורופאים הומואים. הם שאלו למה אני מתעצבן, שאלו אם אני הומו ואמרתי שכן. מיד העיפו אותי מהבית בפעם הראשונה. ברחתי לדוד שלי והוא לא הבין למה העיפו אותי, לא סיפרתי לו שאני הומו. הייתי שם כמה ימים ואז אבא שלי בא להחזיר אותי הביתה ואמר לי: 'שכח מזה, אין דבר כזה הומו'. הסכמתי איתו מהפחד". לפני כארבע שנים נסע סמי עם חבריו למצעד הגאווה בתל אביב. כשחזר אביו חיכה לו. "הוא תיחקר אותי ואמרתי לו שהייתי בתל אביב עם חברים וחברות. הוא שאל אם הייתי במצעד ואמרתי שלא. הוא אמר לי לארוז את הדברים שלי ולחזור לשם".

שותף לכתבה: תומר עליאן

עברו לכתבה המורחבת ב"הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות