fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפי משתתפים צפויים לחגוג במצעד הגאווה בחיפה

השנה יכללו חגיגות הגאווה מסיבות והופעות ב"גן האם", כשעל הבמה המרכזית יופיעו אלה-לי, רן דנקר, מלכות דראג מהמובילות בארץ ו-DJ מריומה
מצעד הגאווה בחיפה. צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה

ביום שישי הקרוב צפויים להגיע אלפי חוגגים להשתתף במצעד הגאווה ה-14 שיערך בשדרות הנשיא בחיפה. ביום המצעד ייסגרו לתנועת כלי רכב שדרות הנשיא (לכיוון צפון) לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב צפרירים ועד לרחוב הספורט, מהשעה 09:00-11:30, ובהמשך ייסגר ציר מוריה לכל אורכו (מצפרירים ועד ל"גן האם"), בין השעות 11:30 ועד 13:15. עומסי תנועה כבדים צפויים על רכס הכרמל.

מצעד הגאווה או בשמו המלא "מצעד הגאווה והסובלנות", יישא השנה את הסיסמא "אנחנו חיפה!" וישים את הדגש, לעובדה, כי למרות ובזכות השונות, בין צבע לצבע, בין דתות, אמונות, תרבויות, מניפה של משיכה ואהבה, קשת שלמה של זהויות מגדריות, של משפחות מגוונות – כולנו קשורים זה בזה, שזורות זו בזו.

לאחר התכנסות, שתחל בשעה 10:00 בצומת הכניסה לשכונת כרמליה, יוזנק המצעד בשעה 12:00 והמשתתפים יחלו לנוע לאורך שדרות מוריה עד לגן האם. בשעה 13:15, עם הגעת הצועדים, יעלו להופיע על בימת גן-האם אלה לי, רן דנקר, DJ מריומה, מלכות הדראג של ליין ה-WERK, והמלכות של הליין החיפאי "דראג בסלון". האירוע יונגש לכבדי שמיעה באמצעות תרגום לשפת הסימנים.

את המצעד יאבטחו מאות שוטרים שיהיו פרוסים לאורך מסלול הצעידה, במטרה לשמור על הסדר הציבורי ושלום המשתתפים. שוטרי תנועה ומתנדבים של משטרת ישראל יעסקו החל משעות הבוקר המוקדמות בהכוונה ובהזרמת התנועה, על מנת לצמצם למינימום את הפגיעה בחיי השגרה ולאפשר את קיום הצעדה באופן מיטבי.

מומלץ לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. למגיעים ברכב פרטי מחוץ לעיר מומלץ להחנות בחניונים הציבוריים של מרכזית חוף הכרמל/מרכזית המפרץ. חל איסור על הכנסת נשק, בקבוקי זכוכית, אופניים ואופניים חשמליים  למתחמי הצעדה, הכינוס והסיום. כמו כן, חל איסור על מכירת אלכוהול בבקבוקי זכוכית לכל אורך הצעדה ובמתחמים. חסימות הכבישים ודרכי הגישה יסומנו באפליקציית הניווט waze .

משטרת חיפה הודיעה כי השלימה את היערכותה לקראת מצעד הגאווה. מאות שוטרים יתפרסו לאורך ציר הצעדה, בשטח הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי, הכוונת התנועה, שמירה על מרקם חיים ככל שניתן ושמירה על מהלכה התקין של הצעדה.

הצועדים יתכנסו בשדרות מוריה ורחוב צפרירים החל מהשעה 10.00 כאשר בשעה 11.30 ייצאו בצעידה במסלול שדרות מוריה – שדרות הנשיא – גן האם. הצירים המרכזיים שיחסמו לתנועה החל מהשעה 09.30 הם: שדרות מוריה מכיכר ספר ועד פינת צפרירים והרחובות הסמוכים, שדרות מוריה ממרכז הכרמל לכיוון הרחובות צפרירים, שמשון, יותם, דרך הים, הצופים, שדרות הנשיא בקטע שבין וולפסון לחורשה וכל הרחובות הסמוכים.

עם הגעת המצעד לגן האם בשעה 13.00 יישאר חסום לתנועה הציר של שדרות הנשיא בין רחוב החורשה לרחוב שער הלבנון. הכבישים ייפתחו בהתאם ובהדרגה להתקדמות הצועדים, על מנת לאפשר מרקם חיים ככל שניתן.

ממשטרת חיפה נמסר כי היא תפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר ומהלכה התקין של המצעד. המשטרה תציב שוטרים גלויים וסמויים לשמירת הסדר ואבטחת האירוע ובטחון המשתתפים. לא תותר כניסה למתחמי המצעד (שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד) עם כלי נשק מכל סוג וחל איסור על הטסת רחפנים או כלי טייס מכל סוג.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות