fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 16 שנה: אם ובנה נפגשו עם אביהם שנעלם באתיופיה

טיזאזו טדסה בן 16 לא האמין שהיום המאושר בחייו אכן יקרה. בסיוע ובליווי של מד"א, הצליח הארגון להביא לארץ את אביו של טיזאזו, שנעלם באתיופיה לפני למעלה מעשור, ולחבר את משפחתו מחדש. "עכשיו אני רוצה להצטרף ולהתנדב במד"א", אמר טיזאזו הנרגש לאחר האיחוד המשפחתי
המפגש בין טיזאזו טדסה ואביו טדסה צ'קולה בנתב"ג (צילומים דוברות מד"א)

לצד הפעילות הרבה של כוחות מד"א בתחום הצלת החיים, עושים צוותי מד"א לילות כימים גם למען פעילות הומניטרית  סיוע לאוכלוסיות נזקקות, שילוב חלשים בחברה ועוד. דוגמא מצוינת לפעילות זו, היא המקרה המרגש של משפחת טדסה מחיפה, שאוחדה בעזרת מד"א בדרך פלא עם אבי המשפחה שנותר באתיופיה, והיה חשש כי כבר נהרג במלחמה.

את הידיעה על המקרה העצוב של משפחת טדסה, שמע מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, בתכניתו של ניב רסקין ששודרה בגלי צה"ל. בתכנית סופר על אם ובנה, עולים מאתיופיה המתגוררים בחיפה, ומנסים להתאחד עם אבי המשפחה, שאותר באתיופיה לאחר שחשבו כי נהרג במלחמה שהתרחשה שם לפני 12 שנה, כשעקבותיו אבדו.

מנכ"ל מד"א, שהסיפור נגע לליבו, התקשר מיד למערכת התכנית וביקש ליצור קשר עם המשפחה על מנת שמד"א יסייע במשימת איחודה והבאתו של האב לארץ.
משנוצר הקשר עם האם, מנהלוש ממו, ובנה טיזאזו טדסה, בן 16, שזוכר את אביו במעורפל היות ועזבו את אתיופיה כשהיה קטן מאוד, הוצע לשניים כי מד"א יטיס אותם לאתיופיה, על מנת שיוכלו לפגוש את האב שאותר, ולהביאו יחד עימם לישראל. משהעדיפה האם להמתין לבעלה יחד עם בנה כאן בישראל, מיהרו במד"א לרכוש בעבור האב כרטיס טיסה לישראל.

מנהלוש ממו, טיזאזו טדסה, ודודי עבאדי מתאם הצלב האדום במדא ממתינים להגעתו של טדסה צ'קולה בנתב"ג

טיזאזו טדסה, נולד באדיס אבבה, כשהיה בן שנתיים, עזב אביו את הבית והתגייס למלחמה בין אתיופיה לאריתריאה- ומאז נעלמו עקבותיו. כשהיה טיזאזו בן 6, עלה עם אמו לישראל וקבעו את מגוריהם בחיפה. לאחר מכן הצטרפו אל השניים גם סבתו ודודתו. לאורך השנים הארוכות, היו בטוחים בני המשפחה כי האב הנעדר נהרג במלחמה, עד שלפני כשנתיים, פגש בו קרוב משפחה באקראי והודיע למשפחה בארץ כי הוא בריא ושלם. לאורך הזמן, נוצר קשר מחודש עם האב, וטיזאזו ואמו נסעו לפגוש אותו באתיופיה.

המפגש בין טיזאזו טדסה ואביו טדסה צ'קולה בנתב"ג (צילומים דוברות מד"א)

עם שובם לארץ, לאחר הביקור המרגש, חל מהפך של ממש בטיזאזו. הישגיו בלימודים השתפרו מאוד, ולאחר שיחה שקיימה עימו, הבינה חגית כהן, מחנכת הכיתה של טיזאזו כי השינוי העצום בו נובע מהאפשרות שמשפחתו תתאחד. חגית ובעלה שבי כהן, לקחו מאותו רגע את טיזאזו תחת חסותם וסייעו לבני הזוג להינשא בנישואין אזרחיים, להשיג את כל המסמכים הנדרשים ולפעול מול משרדי הממשלה הרלוונטים באתיופיה ובישראל על מנת להשיג את האישורים שיאפשרו לאחד אותם, ולפני כחודש אכן אישרה המדינה את הגעתו של אבי המשפחה לישראל.

אולם, בשל מצבם הכלכלי, לא חלמה המשפחה כי האיחוד המרגש אכן יתאפשר וכי יצליחו לכסות את העלויות הנדרשות להטסת האב לארץ. בנקודה זו, נכנסו במד"א לתמונה וסייעו להביא את אבי המשפחה, טדסה צ'קולה לישראל.

טיזאזו טדסה, האב טדסה צ'קולה והאם מנהלוש ממו בנתב"ג (צילום דוברות מד"א)

בתום המבצע המורכב, נחת האב הנרגש בישראל בלילה שבין מוצ"ש לראשון. בשדה התעופה כבר המתינו לו, נרגשים ומצפים, בנו, שאותו כמעט ולא הכיר ואשתו הנרגשת. בנוסף, המתינו לו בשדה מתאם הצלב האדום במד"א ושבי כהן, בעלה של מחנכת הכיתה של טיזאזו, שליוותה את המשפחה לאורך הדרך. במד"א אף דאגו להבאת בני המשפחה מביתם שבחיפה לנתב"ג ולאחר מכן, להשבת כולם- יחד עם האב, משדה התעופה לחיפה.

הסיוע למשפחה לא תם בהבאת האב לישראל. במד"א ממשיכים לסייע למשפחה ומנכ"ל מד"א הציע לקלוט את האב לעבודה זמנית במד"א עד שיתאקלם וישתלב בחברה. בפגישה המרגשת שנערכה עם בני המשפחה במרכז מד"א, סיפר המנכ"ל לטיזאזו כי את פעילותו במד"א החל כמתנדב בגיל 15. בעיניים נוצצות מהתרגשות, אמר טיזאזו כי גם הוא רוצה כעת להתחיל ולהתנדב בארגון. "ראיתי את היכולות של מד"א, ואת הפעולות החשובות שהם עושים. אני רוצה לקחת חלק בכך!", אמר טיזאזו.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "הפעילות ההומניטארית של מד"א, מחייבת אותנו לסייע ככל שנוכל. אני שמח על שהצלחנו במד"א לסייע לחבר בין כל חלקי המשפחה ולהגשים עבור טיזאזו, אמו ואביו, חלום של משפחה אחת, שלמה ומאושרת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות