fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחיות טיפת חלב של כללית מגיעות עד לבתיהן של יולדות חיוביות לקורונה

צוותי אחיות טיפת חלב של כללית מגיעות ממוגנות לבתי יולדות עם קורונה כדי לבצע את כל הבדיקות הנדרשות לילוד
ליאת זיידנר, אחות כללית בטיפת חלב בכרמיאל בעת ביקור בית אצל יולדת שאובחנה חיובית לקורונה | צילום: דוברות כללית
ליאת זיידנר, אחות כללית בטיפת חלב בכרמיאל בעת ביקור בית אצל יולדת שאובחנה חיובית לקורונה | צילום: דוברות כללית

אחיות טיפת חלב של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי מתגייסות להתמודדות עם הקורונה ומגיעות, כשהן במיגון מלא, לבתיהן של יולדות שהן או תינוקותיהן אובחנו חיוביים לקורונה, כדי להשלים את הבדיקות הנדרשות ברפואה מונעת לבריאותם של התינוקות שנולדו בעיצומה של המגפה.

רכזת רפואה מונעת בכללית במחוז, אלישבע ארזי-כהן: "בדיקת סקר יילודים לגילוי מוקדם של 13 מחלות מטבוליות בארבעה עיגולי דם קטנים מבוצעת בדרך כלל מבצעים עוד בטרם עזיבת התינוק את בית החולים. במצבים בהם יש צורך לחזור על הבדיקה או בשל שחרור מוקדם, סירוב הורים לבדיקה ועוד – הבדיקה נלקחת בטיפות החלב. במציאות הקורונה, יש לא מעט יולדות שנמצאות חיוביות לנגיף והן מחויבות להיכנס לבידוד עם תינוקותיהן. במקרה כזה, משחררים בדחיפות מבית החולים, עוד בטרם ביצוע בדיקת הסקר.

"מי שיוצא לבצע את הבדיקות בשטח הן אחיות טיפת חלב כללית שמגיעות לבית היולדת, על אף הסיכון בהגעה לבית בו שוהה חולה מאומתת ומתוך דאגה של ממש לעתיד התינוקות. יצוין, אחיות טיפת חלב של כללית מגיעות לבצע בדיקות גם בבתי יולדות מבוטחות כללית, באזורים בהם אין לכללית מרפאות טיפת חלב, כמו חיפה והקריות, שבהן המרפאות הן של משרד הבריאות. במקרה זה שב ועולה היתרון של טיפות חלב שהן חלק אינטגרלי ממרפאת כללית, שכן הן ערוכות לצאת ולבצע בדיקות בעת תחלואה. בנוסף, מתכונת זו מאפשרת רצף טיפולי.

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות