fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר צו הארנונה בקרית אתא

על פי הוראת משרד הפנים תעלה הארנונה בקרית אתא בשיעור של 1.92 אחוז. רשות מקומית שאינה מאשרת את צו הארנונה צפוייה לסנקציות של משרד הפנים
הארנוה עולה. צילום אילוסטרציה

מועצת העיר קרית אתא אישרה את צו הארנונה לשנת 2022 ועל פיו תעלה הארנונה בשיעור של 1.92 אחוז לעומת שנת 2021, על פי הוראות משרד הפנים.

בישיבת מועצת העיר, אשר נוהלה על ידי חבר המועצה אריה מייזלס ולא על ידי ראש העירייה שלא נכח בה, אושר ברוב קולות צו הארנונה הכללית לשנת 2022.  בהתאם להחלטת מועצת העיר, לא יחול שינוי בתעריף הארנונה לשנת 2022 והוא יישאר כפי שהיה בשנה החולפת, בתוספת עדכון בשיעור של 1.92 אחוז כמתחייב מהוראות חוק הסדרים במשק המדינה.

השינויים בצו הארנונה בקרית אתא כוללים ביטול סיווג "שווקים למכירת רכב" שאינו קיים בעיר, הפחתת תעריף לסיווג של גני ילדים פרטיים ותוספת איזור חדש עבור השכונות העתידיות.

מהעירייה נמסר כי "עיריית קרית אתא לא מעלה את הארנונה למגורים בעיר מזה שנים רבות מעבר לשיעור המדד המחוייב על פי חוק על ידי משרד הפנים, כאשר הארנונה בקרית אתא נמוכה באופן משמעותי מהקריות השכנות".

במהלך ישיבת המועצה הפגינה קבוצה של כעשרים נשים בפתח חדר הישיבות נגד העלאת הארנונה ודרישה לסבסד את קייטנות הילדים במהלך הקיץ. הנשים דורשות מהעירייה סבסוד צהרונים, קייטנות, פעילויות העשרה לילדי הגנים ובתי הספר. לאחר דין ודברים הוכנסו כמה מהנשים לאולם אולם זמן קצר לאחר מכן הן הוצאו ממנו בעקבות ויכוח סוער שהתעורר בישיבה.

מפגינות בישיבת מועצת העיר קרית אתא. צילום באדיבות המצולמות

על כל רשות מקומית לאשר מדי שנה את צו המסים בהתאם להוראות הדין שנקבעו באותה שנה. צו המסים כאמור הינו בבחינת חקיקת משנה, וככזה יש לו תוקף משפטי מחייב. בצו המסים נקבעים סוגי הנכסים השונים והתעריפים בשקלים חדשים למטר רבוע שיחולו על כל אחד מנכסים אלו וכן רשאית הרשות לקבוע אזורים שונים לחיוב בתחומה.

ארנונה היא מס שנתי המוטל על תושבי המדינה המחזיקים בנכס ונגבה על ידי הרשות המקומית ומטרתה לממן את הפעילויות השונות של הרשות. על פי החוק, על הגבייה אחראית הרשות המקומית שבתחומה נמצא הנכס. הרשות המקומית רשאית לתת הנחה במיסי ארנונה בהתאם להוראות הדין, ביניהן: מבחן הכנסה, נכות ומעמד של אזרח ותיק, בנוסף לרשות המקומית הסמכות לפרישת תשלומים או מחיקת חובות ארנונה. רשות מקומית המעוניינת להעלות את תעריפי הארנונה מעבר להוראת משרד הפנים, נדרשת לקבל את אישור שרי הפנים והאוצר לשינוי צו המיסים.

הילה רובין שלם, יו"ר האופוזיציה העירונית, יו"ר סיעת הילה שלם והתושבים, שסיעתה הצביעה נגד העלאת תעריפי הארנונה, מסרה: "גם הפעם, למרות זעקתנו וזעקת התושבים בחרו חברי המועצה לאשר את העלאת הארנונה. משנת 2019 עלתה הארנונה בשישה אחוזים וזה פשוט התעלמות וניתוק מוחלטים ממצב הציבור וממצב המשק המדמם. ערים רבות בישראל מבקשות וחלקן הלא מועט גם מקבלות. העיריה צריכה להילחם עבור התושבים ולא לעשוק אותם. התושבים והעסקים בקרית אתא משלמים הרבה ומקבלים כלום. אנחנו נמשיך לעמוד לצד הציבור ונמשיך לייצג אותם נאמנה, זה תפקידנו ואת זה נמשיך לעשות באהבה גדולה ועם ביטחון גדול בצדקת דרכנו".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות