fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זיהמת – שילמת: מפעל מזהם נקנס ב-2.1 מיליון שקלים

לא עמדו בתנאי המשרד להגנ"ס. מפעל עמיר דגן (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
לא עמדו בתנאי המשרד להגנ"ס. מפעל עמיר דגן (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה הטיל קנס של 2.1 מיליון שקלים על מפעל "עמיר דגן מכון תערובת", בגין הפרות שונות שהובילו לתוספת פליטות של מזהמי אוויר.

המפעל, הממוקם בקרית חיים מייצר תערובות מזון לבעלי חיים. במסגרת בדיקות פתע וסיורים שערכו במקום נציגי מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, התגלו הפרות שונות, אשר יש בהן כדי לגרום לתוספת פליטות של מזהמי אוויר וחלקיקים נשימים המסוכנים לבריאות הציבור ולמטרדי ריח. לאור זאת, החל המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה שבסיומו הוטל העיצום הכספי.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי מאחר ומניעת זיהום אוויר בכלל ובמפרץ חיפה בפרט, עומדת בראש סדר עדיפויותיו, ומדובר במפעל שהוא בעל פוטנציאל להשפעה ניכרת על הסביבה, דרשו נציגי המשרד מהמפעל למלא בקפדנות אחר הוראות היתר הפליטה.

למרות זאת, במהלך בדיקות פתע וסיורים במקום נמצא, כי לא בוצעה סגירת תאי האחסון, וכן לא הותקנו אמצעי איסוף וניתוב של הפליטות ממערך האחסון בבורות קבלה, כנדרש על ידי המשרד. בנוסף, נמצאה הפרה מתמשכת בהתאמת הארובות לנוהל הדיגום של המשרד, אשר פגעה ביכולת לבצע דיגום בהתאם להיתר הפליטה ולערוך פיקוח יעיל על פליטות המזהמים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר עוד, כי הסכום המקורי של הקנס הכספי עמד על סכום של 2.7 מיליון שקלים והוא הופחת לסכום של 2.1 מיליון שקלים בהתאם להוראות חוק אוויר נקי (תקנות הפחתה).

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות