fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה רחוב. לא אולם אירועים"

מועצת העיר קרית ביאליק אישרה לבתי עסק לפעול עד 01:00 לאחר חצות, למורת רוחם של התושבים המתמודדים עם מפגעי רעש וריחות. המאבק החדש
קפה רוטשילד קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
קפה רוטשילד קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

 

מועצת העיר קרית ביאליק אישרה לבתי עסק לעבוד עד השעה 01:00 בלילה, ותושבי המתגוררים בסמיכות לרחוב קרן היסוד, בו ממוקמים בתי קפה, זועמים. ביום רביעי שעבר התקיימה ישיבת מועצת העיר. בין הנושאים שעלו לאישור המועצה היה תיקון חוק עזר עירוני, האוסר על בתי העסק לפעול לאחר השעה 23:00. המחשבה שעמדה מאחורי תיקון החוק היא שאם לא מאפשרים לבעלי העסקים לפתוח את עסקיהם בשבת, רצוי להוסיף להם עוד שעתיים של פעילות באמצע השבוע.

תושב העיר: "מה? הם רוצים לרמוס את התושבים? אנחנו מבינים שקרן היסוד הוא רחוב מסחרי אבל הוא לא נועד לפעילות של אולם אירועים".

מאבק התושבים החל לאחר פתיחתו של קפה רוטשילד בקומת הקרקע של בניין מגורים. לדברי תושבים, פעילות בית הקפה פחות מפריעה להם, אך אולם האירועים הפועל בקומה הראשונה של בית הקפה, מפריע ועוד איך, כך גם הארובה של בית הקפה.

קפה רוטשילד קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
קפה רוטשילד קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

תושבת העיר כתבה לראש העירייה אלי דוקורסקי בדף הפייסבוק שלו הלינה, כי הארובה פונה לכיוון הבתים וריחות הטיגון והבישול נכנסים לתוך הבתים ונדבקים בכביסה. בתגובה כתב דוקורסקי, שעל פי בדיקות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, הארובה הותקנה על פי התקנים ואינה אמורה לפלוט עשן לכיוון בתי המגורים. דוקורסקי הפנה אותה לאיגוד ערים להגנת הסביבה והעלה את חמתה.

"אינה אמורה? הבית שלנו מריח כמו מטבח תעשייתי. לא חוכמה לצאת בססמאות. החוכמה היא לבדוק בשטח. אין שום פילטר לסינון הריחות והכל נפלט לכיוון הבתים שלנו ברחוב הזית. פשוט אטימות". על כך דוקורסקי לא השיב.

"אני לא מבין את הטמטום", אמר השבוע ל"הד הקריות", תושב העיר, "כל השכונה פה סובלת מקפה רוטשילד. פעמיים כבר הייתה פה המשטרה ונתנה להם קנסות בגין רעש, אז מה? יושבים החכמים במגדל השן ואינם מבינים שאם עושים רעש עד השעה 23:00, הם יעשו רעש עד שעה מאוחרת יותר. איזו החלטה זו? פשוט בריונות לשמה".

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "מאז ומעולם רחוב קרן היסוד משלב מגורים ומסחר. אנו מברכים על כך שרחובה הראשי של העיר מתמלא בבתי קפה ומסעדות המהווים מוקד בילוי פנאי לתושבי העיר, שמאוד מרוצים מכך שרשתות הסעדה ארציות בחרו לפעול ברחוב זה. בד בבד, בשל הסמיכות לבתי מגורים, מקפידה העירייה שעסקים אלה יעמדו בהוראות חוקי העזר העירוניים ובמסמכי המדיניות, שאושרו במועצת העיר לאורך השנים.

"לעניין פתיחת בתי עסק וסגירתם. העירייה אינה מאפשרת פתיחת עסקים אלה בערב שבת וביום השבת, בערב חג ובימי חג. הארובה שהותקנה בקפה רוטשילד הוקמה על פי היתר מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. במסגרת תנאי רישיון העסק, הם יידרשו להמציא את אישור איגוד ערים לאיכות הסביבה, כי היא מוצבת בהתאם לתקנים ולנדרש כדי להבטיח אוויר נקי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות