fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התלמידים פונו מחשש לצונאמי

פונו מחשש לצונאמי. התרגיל בקרית חיים (צילום: משרד החינוך)
פונו מחשש לצונאמי. התרגיל בקרית חיים (צילום: משרד החינוך)

לראשונה קיים היום משרד החינוך תרגיל התגוננות ארצי לצונאמי בבתי הספר הסמוכים לחופי הים התיכון, זאת במקביל לתרגיל ארצי לרעידת אדמה שהתקיים בכל מוסדות החינוך בארץ. בין בתי הספר בקריות שהשתתפו בתרגיל היו גם בית הספר רגבים לחינוך מיוחד בקרית חיים ובתי הספר אורים, צלילי ים ואלמוגים מקרית ים.

התרגיל נועד להכין את בתי הספר הסמוכים לחופי הים להתמודד עם תרחיש של צונאמי ולתרגל פינוי של תלמידים מבתי הספר אל אזורי כינוס בטוחים. התרגיל בחן גם את מערכות ההתרעה לרעידות אדמה שהותקנו בבתי הספר והציג גם את הטיפול שניתן על ידי הרשויות המקומיות באזור הכינוס והסיוע שניתן על ידי כוחות החירום.

במסגרת התרגיל תורגלה קבלת התרעת צונאמי ממרכזי ההתרעה המצויים באגן הים התיכון. על בסיס תרחיש ועדת ההיגוי להיערכות לרעידות אדמה, נשלחו ממרכזי ההתרעה לצונאמי באיטליה, יוון וטורקיה אזהרות על התקרבות גלי צונאמי לחופי ישראל. פיקוד העורף תרגל הפעלת צופרי התרעה לצונאמי לצד צופרי התרעת רעידת האדמה. משטרת ישראל תרגלה את ניהול האירוע והכוונת האוכלוסייה והתנועה. רשויות המקומיות תרגלו את הטיפול באוכלוסייה שפונתה לאזורי הכינוס הבטוחים.

הים התיכון הינו אחד האזורים הפגיעים בעולם מצונאמי. בכל 100 שנים בממוצע מתרחש אירוע צונאמי משמעותי במזרח הים התיכון. בכל 250 שנים בממוצע פוגע צונאמי בחופי ישראל ואחת ל-700 שנה בממוצע פוגע צונאמי הרסני באזור. אזהרות על התקרבות צונאמי בישראל מתקבלות ממרכזי התרעה בינלאומי הפזורים באגן הים התיכון. אזהרות על רעידות אדמה העלולות ליצור צונאמי מתקבלות בישראל אחת לשלושה חודשים בממוצע. הפעם האחרונה שהתקבלה אזהרה בישראל הייתה באוקטובר 2018, בעקבות רעידת אדמה חזקה מערבית לכרתים, אולם לאחר בחינת הנתונים הוחלט שלא נדרשת התרעה לציבור.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות