fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר ארדן: "זהו יום היסטורי – מתחילים את שיקום הקישון"

העבודות לשיקום נחל הקישון החלו היום (שני) כשראשוני הדחפורים עלו על הקרקע והחלו בעבודות העפר והטיית הנחל. בתוך שלוש שנים יושלם השיקום עלות כלל הפרויקט: 220 מיליון שקלים. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "אנחנו מתקנים את טעויות העבר ומוציאים את כל הזיהום שהצטבר בקרקעית הנחל לאורך השנים".
השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בעת תחילת העבודות.
גלעד ארדן, בעת תחילת העבודות. (צילום: שי פרנקו, באדיבות רשות נחל הקישון)

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, חנך היום (שני) את תחילת העבודות לשיקום נחל הקישון. ראשוני הדחפורים עלו הבוקר על הקרקע והחלו בחפירת ערוץ הנחל העתידי.

הערוץ החדש יהווה את הבסיס לפארק המטרופוליני שיוקם במקום בתוך שלוש שנים. נפתול הקישון, התוואי החדש, ייחפר לאורך של כקילומטר וחצי ויחליף את תוואי הנחל הנוכחי שנמצא בצמוד למפעלים במפרץ חיפה.

במקביל לעבודות אלה חברה שתיבחר במכרז בינלאומי תוציא את הקרקעית המזוהמת ממורד נחל קישון ותטפל בה. הטיפול בקרקעית שתיחפר יבוצע בשיטה ביולוגית וייערך בשטח של כ-200 דונם בסמיכות לנחל. כמו כן, יתבצע ניטור לחומרים שיוצאו מהנחל.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בעת תחילת העבודות.
גלעד ארדן, בעת תחילת העבודות. (צילום: שי פרנקו, באדיבות רשות נחל הקישון)

בסופו של התהליך, יעבור הנחל שיקום אקולוגי ונופי. כך עם השלמת העבודות, יוכל הציבור ליהנות מנחל נקי ומשוקם המאפשר פעילות ספורט ימי, לרבות שייט במימיו. פרויקט זה מצטרף למהלך הכולל עליו הכריזו במשותף ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר גלעד ארדן בעת ביקורם ברשות נחל הקישון בפברואר 2011, להקמת פארק רחב ידיים במורד נחל קישון.

בטקס השתתפו השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים, מנכ"ל רשות הניקוז קישון, חיים חיימי, מנכ"ל בז"ן, פנחס בוכריס ומנכ"ל תש"ן, רפי טטרקה, מנכ"לי מפעלים נוספים וראשי רשויות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות