fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים

רפי בן שמעון. צילום: דורון גולן
רפי בן שמעון. צילום: דורון גולן

סביר להניח שמרבית האנשים מכירים את המוצרים הטבעיים חיזוקית  של הדס ורגיעון, אך מעטים יודעים שהם הגיעו מבית מרקחת בקרית מוצקין וכיום הם ועוד שורה ארוכה של מוצרי טבעיים ותוספי תזונה משווקים בעולם.

רפי בן שמעון, רוקח במקצועו, עלה לארץ לפני ארבעים שנה ופתח בית מרקחת סמוך לכיכר התותח בקרית מוצקין עם אחיו יונתן. ככל שחלף הזמן זיהו האחים כי בשוק הישראלי חסרים מוצרים טבעיים שניתן לתת לילדים שסובלים משיעול או הצטננות. "הרעיונות הראשונים הגיעו מאחי וממני" מספר בן שמעון במבטא צרפתי שנשאר על אף שנותיו הרבות בארץ "כל המוצרים שחשבנו עליהם מבוססים על ידע מקצועי של שימוש במוצרים טבעיים".

ההתחלה הייתה במפעל קטן באזור התעשייה בקרית ביאליק וכיום המפעל "פלוריש" נמצא במשגב ומעסיק 150 עובדים. הרעיונות הקטנים הפכו למפעל שמייצר תוספי תזונה מהצומח וויטמינים, תרופות וחומרי חיטוי ודרמוקוסמטיקה. המפעל משווק את מוצריו ברחבי העולם, אולם על פי רוב הוא נאלץ לעשות זאת תחת שם מותג מקומי, על פי הנחיות הרגולטור באותה מדינה.

פריצה משמעותית נרשמה לאחרונה כשהחברה השיקה את פעילותה בשווקים של מזרח אירופה לשעבר, וליתר דיוק ברומניה, בחסות שגרירות ישראל. בשלב הראשון “פלוריש” השיקה ברומניה 14 תוספי תזונה ומתעתדת לרשום בקרוב מוצרים מתחום האנטיספטיקה והחיטוי המיועדים לבתי החולים. מוצרי יימצאו בתקופה הקרובה בכ-5,000 נקודות מכירה ברומניה, ברשתות הפארם המובילות ברומניה ובבתי המרקחת הפרטיים.

"השוק הרומני הוא מאוד מפותח" מספר בן שמעון "מתברר שהרומנים מאוד מעריכים את המוצרים שמגיעים מישראל ובניגוד למקומות אחרים, הם התעקשו שעל האריזות יופיע המידע שמוצרים מיוצרים בישראל. אנחנו מודעים לכך שהרבה אנשי עסקים ניסו להיכנס לשוק הרומני ונכשלו ולכן אנחנו רוצים להיכנס לשוק הזה בדרך הנכונה גם אם היא תהיה קצת יותר ארוכה".

על אף ההצלחה העולמית, בן שמעון נשאר צנוע. הוא עדיין מתגורר באותו בית ברחוב שקט בקרית מוצקין, חף מכל סממנים של הצלחה ומקפיד מדי יום להכין בבוקר מיץ אשכוליות טרי מעץ האשכוליות שבחצר ביתו.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות