fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: קליין ואומנות אחזקת האופנוע

דרור קליין. צילום: דורון גולן
דרור קליין. צילום: דורון גולן
דרור קליין. צילום: דורון גולן
דרור קליין. צילום: דורון גולן

בשמש היוקדת עם כובע בוקרים על ראשו, אומר דרור קליין, 55, מקרית ביאליק "יש לי שליחות בעולם הזה, להציל חיים".

קליין הוא מורה לרכיבה על אופנועים שלקח על עצמו לפעול למען בטיחותם של רוכבים רבים ככל האפשר: "כדי שיחזרו הביתה בריאים ושלמים למי שאוהב אותם", הוא מסביר.

לקליין יש שורשים קיבוצניקיים, הוא נולד בקיבוץ אלומות וגדל בדגניה ב' וכל חייו סובבים סביב הכלי הדו-גלגלי. "כל החיים אני על אופנוע" הוא מספר, "בקיבוץ הייתי נוסע בשדות, בטרשים, בבוץ, בלי ציוד מיגון, כמו מטומטם". עם השנים הוציא רישיון למורה נהיגה ומדריך רכיבה מתקדמת אולם הפך זאת לדרך חיים לפני כעשר שנים "היה אירוע שסידר לי את הראש ונכנסתי לזה חזק".

"העבודה של מורה לרכיבת אופנועים היא מאוד שוחקת" אומר קליין "זו עבודה מאוד פיזית, עובדים בחוץ, בשטח, בכל מזג אוויר אבל אני חושב שאני מצליח לעשות שינוי ולתת לתלמידים שלי ארגז כלים שיוכלו להשתמש בו כדי לרכוב בבטחה. על אופנוע צריך לקחת מקדם בטיחות גבוה יותר מרכב, לרכוב עם ציוד מיגון וקסדה איכותית. היום יש שינוי במודעות לבטיחות של הרוכבים, בשנות השמונים לא הייתה מודעות אז למדנו הכל על בשרינו, תרתי משמע. היום כבר רואים הרבה רוכבים שמקפידים על ציוד מיגון, גם בקטנועים, ועושים קורסים של רכיבה מתקדמת".

"אופנוע זה דרך חיים" אומר קליין בחיוך "זה לזוז עם הכלי, להיות חשוף למזג אוויר ולהיות חשוף לפגיעות ואופנוע זו מחלה". גם בסופי שבוע מחובר קליין לעולם הדו-גלגלי והוא מנהל קבוצת רכיבה בשם "רוכבים רגוע". "כשמגיע סוף שבוע, עולים כמה חברים על אופנועים ועושים טיול בנחת, בכייף. עוצרים בכמה מקומות יפים בדרך". ולאלו שרוצים אתגרי רכיבה רציניים יותר, קליין לוקח על עצמו לארגן טיולים רכיבה ארוכי טווח באירופה שאותם הוא מתכנן כמו מבצע צבאי, לפרטי פרטים "זה פשוט כייף" הוא אומר "מכינים הכל מראש במשך חודשים, רכב ליווי, לינה, אוכל ועצירות, רוכבים המון קילומטרים והכל ברגוע".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות