fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: אי אפשר להפיל הכל על המאמן

מימר ממשיך במגמה שלו לאורך קריירת האימון, בה הקבוצות שהוא מגיע אליהן מתחילות חזק ונתקעות בדרך. אבל גם השחקנים, שחלקם חסרי ניסיון, לא היו יציבים
שני בישולים נפלאים, זה לא הספיק. גילי ורמוט | צילום: אדריאן הרבשטיין
שני בישולים נפלאים, זה לא הספיק. גילי ורמוט | צילום: אדריאן הרבשטיין

מבצע "בעט בדלי" הושלם בהצלחה. בדיעבד אנחנו יודעים שהפועל חיפה הייתה זקוקה לשלוש נקודות בחמשת המחזורים האחרונים של העונה הרגילה כדי להעפיל לפלייאוף העליון. היא השיגה שתיים. זה קרה לאחר שהסיבוב הראשון של שרון מימר בקבוצה הסתיים עם 24 נקודות, שהותירו תחושה שגם מאבק על מקומות 2-4 לא בלתי אפשרי. עכשיו הפועל תתחיל פלייאוף תחתון כשהיא במרחק ארבע נקודות מהמקום ה-12.

המסקנה המרכזית מהמחזור האחרון היא שלא ניתן להתחמק מהקארמה. בשנה שעברה היא סימנה את הפועל חיפה בתור הקבוצה הנבחרת שלה, השנה זו הפועל חדרה. בשנה שעברה תיקו מאכזב מול הפועל רעננה בשלב דומה של השנה הסתיים בניצחון בפנדלים ועלייה לגמר הגביע, השנה תיקו במשחק טוב יותר הסתיים בנשירה לפלייאוף התחתון. בשנה שעברה למגן השמאלי של האדומים התלבש טיל ברגל ימין בדיוק ברגע הנכון, השנה זה התלבש למגן השמאלי של רעננה בדיוק ברגע הלא נכון. כמעט בכל משחק היה רגע שיכול היה להפוך את התמונה: השער שנפסל לגיא חדידה, במצב של 0:0 מול אשדוד (כי הכדור פגע בדרך בעידן שמש שהיה בנבדל), הקורה של בן אז'ובל בדרבי, השטות של ראדו גינאסרי בבאר שבע, הטיל של ירדן כהן בשבת.

זה לא רק עניין של מזל

אבל, כמובן, זה לא רק עניין של מזל. מימר ממשיך במגמה שלו לאורך קריירת האימון, בה הקבוצות שהוא מגיע אליהן מתחילות חזק ונתקעות בדרך. הבעיה בשבועות האחרונים לא הייתה קשורה להרכבים מסוימים, מערכים מסוימים או חילופים מסוימים, הבעיה הייתה שכל השינויים שמימר ניסה נבעו מכך שרוב השחקנים לא תפקדו. הוא לא הצליח לגייס את השחקנים שלו ברמה המנטאלית, לעזור להם לצאת מהמשבר ולתפקד ברמה סבירה בתקופה מלחיצה.

אבל אי אפשר להפיל הכל על המאמן. המערך ההתקפי של הפועל חיפה, שבסך הכל עשה עבודה טובה מאוד לאורך העונה הרגילה, מורכב משחקנים מאוד לא מנוסים במעמדים מהסוג הזה ובמצבי לחץ. המאפיין הבולט שלהם הוא חוסר יציבות, קשה מאוד לדעת מה ניתן לקבל מהם ביום נתון. יוצא הדופן הוא גילי ורמוט המנוסה. גם הוא לא היה יציב לאורך השנה, אך הגיע למשחק החשוב ביותר ביכולת שיא ודאג לשני בישולים נפלאים שלצערו לא הספיקו.

יש גם כמה נחמות. עבור יואב כץ, הנחמה היא שההגרלה זימנה לו שני משחקי בית מול בית"ר ירושלים והפועל ת"א, שתי הקבוצות מושכות הקהל בפלייאוף התחתון. עבור מימר, הפלייאוף התחתון עשוי לאפשר סיכוי גבוה יותר לייצב את השורות ולסיים את העונה עם טעם טוב, אם האדומים היו מתפרקים בפלייאוף העליון אף אחד לא היה זוכר לו חסד על כך שהעפיל לשם. עבור הקהל, סוף סוף ניתן לחזור לקרוא למאמן המזדמן להתפטר, עד שהוא יוחלף וניתן יהיה לקרוא למאמן המזדמן הבא להתפטר. ניכר שרוב האוהדים התגעגעו לכך.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות