fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה תשחזר ערוגות חול כדי למנוע הצפת בתים בקרית חיים

החול ימנע הצפות. הצפות בקרית חיים (צילום: עצמי)
החול ימנע הצפות. הצפות בקרית חיים (צילום: עצמי)

חבר מועצת העיר חיפה מוטי בליצבלאו מקרית חיים הגיש שאילתא למועצת העיר, בה ביקש לדעת מתי העירייה תטפל בהצפות הנגרמות במשעולים בחלק המערבי של קרית חיים. מדובר ברחובות הסמוכים לים, מהם יוצאים משעולים צרים. כשיורדים גשמים, המשעולים מתמלאים במים ומציפים את הבתים.

"בחודשי החורף אנו עדים בהצפות של משעולים ורחובותיה הצרים של קרית חיים, בחלק המערבי של הקריה", כתב בליצבלאו. "התופעה חוזרת על עצמה מדי שנה, בהתגברות הגשמים וגורמת במקרים מסוימים להצפות של דירות. תלונות רבות של תושבים הגרים באזור זה הועברו לעירייה במשך השנים".

בליצבלאו שאל בעקבות השאילתא, האם העירייה מתכוננת לתקן את בעיית הניקוז ברחובות אלו. עוד ביקש בליצבלאו לדעת האם יש לעירייה תוכנית אב לשיפור כל המשעולים בחלק המערבי של הקריה, והאם העירייה מתכוננת לתקצב את העבודה בתקציב הנוכחי לשנת 2019.

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי שעבר, אמרה קליש: "מערכת הניקוז העירונית בקרית חיים ושמואל עברה בשנים האחרונות שדרוג משמעותי, שכלל הוספת קווי ניקוז חדשים והחלפת קווי ניקוז קיימים לצנרת בעלת קוטר רחב במיוחד, ישנת מקרים חריגים בהם כמויות הגשם הן גדולות וחריגות ולפרקי זמן קצרים ולכן מערכת הניקוז לא מסוגלת להכיל את כל כמויות הגשם למרות האמור לעיל".

מסתבר שכשתוכננה השכונה המערבית לפני שנים, תכננו עשרות שבילים ובצידיהם ערוגות מחול, שתוכננה לקלוט את המים. לטענת קליש, במהלך השנים, כיסו תושבי המקום את הערוגות בבטון ואספלט לצורך מתן אפשרות כניסה לחנויות. עקב כך צומצמו שטחי החלחול וזו הסיבה להצפות.

"מחלקת הניקוז מתכננת לשחזר ערוגות אלו ולהגדיל את שטחי החלחול", אמרה קליש. "האמור בהתייחס במיוחד לשבילים הצרים, שאין מקום להניח בהם קווי ניקוז מאחר ועוברות בהן תשתיות נוספות כמו ביוב, מים, כבלים ועוד".

בתשובתה לשאילתא אמרה קליש כי בשנים האחרונות הוחלפו בקרית חיים ושמואל קווי ניקוז ומאספים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים, לדוגמא מצומת דגניה ועד חוף נאות. עם השלמת התקנת קווי המאסף, הוחלפו גם קווי הניקוז ברחובות זלמן ארן, אברבנל, השקד, התאנה אחי אילת משה שרת ומקטע בין רחוב השיירה לשדרות ההסתדרות. כמו כן הנוח מובל ניקוז ענק ברחוב אחי אילת, המנקז את הרחובות הניצבים לו ביניהם, הגדוד העברי וברודצקי ומתחבר למובל הניקוז ברחוב דגניה. במקביל למערכת זו הונחו קווי ניקוז חדשים ברחובות: הקיבוצים, פלוגות, ציזלינג, שדרות ההסתדרות, רחוב בן צבי, בלינסון, בוסל, תורה ועבודה, אנה פרנק, החבצלת, טרומן, אלכסנדר זייד קפלן שטרית איציק מנגר וקקל. חבל שקליש לא ציינה שמחצית מהפרויקט מומן על ידי ועד קרית חיים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות