fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המתעלל בבעלי חיים – יתעלל גם בבני אדם

זה המוטו שהועבר בסדרת הרצאות לתלמידי כיתות ז'-ח' בחטיבת הביניים יהונתן בקרית מוצקין בשיתוף אגודת צער בעלי חיים חיפה
הווטרינר ד"ר ערן מרקוביץ מרצה בפני התלמידים | צילום: בתיה בר
הווטרינר ד"ר ערן מרקוביץ מרצה בפני התלמידים | צילום: בתיה בר

תלמידי שכבות ז' ו-ח', ובסך הכל כ-420 תלמידים מחטיבת הביניים יהונתן בקרית מוצקין השתתפו בשבועיים האחרונים בהרצאות בנושא רווחת בעלי חיים, כשהדגש הוא על התעללות בבעלי חיים, הסיבות שגורמות לכך והדרכים למניעת התופעה. כבר הוכח, כי יש קשר ישיר בין אלימות כלפי בעלי חיים ובין אלימות כלפי בני אדם.

ההרצאות – ביוזמת בתיה בר, החברה בקרן למען בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה ובשיתוף אגודת צער בעלי חיים חיפה – הועברו בהתנדבות על ידי וטרינר האגודה ד"ר ערן מרקוביץ.

נושאים נוספים שהועברו הם חוק צער בעלי חיים ואפשרויות הענישה על פי חוק זה, מידע על מחלת הכלבת והשלכותיה, מניעת התעללות בחיות משק בחסות הממסד, חוק הכלבים המסוכנים והצורך בפיקוח על ניסויים בבעלי חיים, שעל פי רוב לא נעשים למען הצלת חיי אדם. כמו כן הוצג סרטון על פעילותה של אגודת צער בעלי חיים חיפה, הפועלת יותר מ-50 שנה במתן מחסה, טיפול רפואי, הצלה ומציאת בתים לבעלי חיים נטושים ועזובים.

בתיה בר הציעה לתלמידים להתנדב באגודה, אולם כפי שנאמר להם, מפאת גילם הצעיר יוכלו לעשות זאת רק בליווי הורה או אח בוגר.

ד"ר מרקוביץ ובתיה בר ציינו לטובה את ההקשבה וההתעניינות למרות התמונות הקשות שהוצגו, אולם, כידוע, תמונה אחת שווה אלף מילים.

בתיה בר: "ההרצאות האלה מעלות את המודעות ומעוררות חמלה ורצון לעזור לבעלי חיים במצוקה, הזקוקים לנו לשם הישרדותם בכבוד וכן הבנה שגם להם יש רגשות, זכות לחיות וחוק שמגן עליהם. השופט מישאל חשין אמר: 'האדם הקהה לרגשות החיה, רגשותיו יקהו גם כלפי חברו האדם'".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות