fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחאה הגיעה לשערי בז"ן

קבוצה של פעילי מגמה ירוקה הפגינה ביום שישי מול שערי בז"ן במחאה על תוכנית הרחבת המתחם שהוגשה לועדת המקומית. הפעילים קראו להוציא ממפרץ חיפה את החומרים המסוכנים. מחר בשעה 17:00 יתקיים דיון על תוכנית המתאר בז"ן בעיריית חיפה
הפגנה בגשם הסוער מחוץ לבז"ן
הפגנה בגשם הסוער מחוץ לבז"ן (צילום: מגמה ירוקה)

 מזג האוויר הסוער ביום שישי האחרון, לא הפריע למתנגדי תוכנית ההרחבה של בז"ן. עשרות פעילי מגמה ירוקה צעדו מקניון לב המפרץ לשערי בתי הזיקוק וקראו לשינוי בתוכנית המתאר. הפעילים קראו להוציא ממפרץ חיפה את החומרים המסוכנים וזיהום האוויר ולא להרחיב את בתי הזיקוק פי שלוש וחצי.
מחר, (יום ב' ) 29.11, בשעה 17:00 יגיעו הפעילים לועדת המשנה לתכנון ובניה של חיפה, שם יתקיים דיון על תוכנית מתאר בז"ן .

הפגנה בגשם הסוער  מחוץ לבז"ן
הפגנה בגשם הסוער מחוץ לבז"ן (צילום: מגמה ירוקה)

 השבוע הגישה עיריית חיפה את התנגדותה לתכנית המתאר של בתי הזיקוק, זאת לאחר שמועצת העיר דחתה את ההצעה לסדר של יו"ר סיעת הירוקים של חיפה, שמואל גלבהרט, לפני כחודשיים בדבר הגשת התנגדות לתוכנית. נכון להיום חתמו על ההתנגדויות כ-2000 תושבים וארגונים, ביניהם: ראשי עיריות, חברי כנסת ואנשי ציבור.

הפגנה מחוץ לבז"ן
הפגנה מחוץ לבז"ן (צילום: מגמה ירוקה)

פעיל מגמה ירוקה וממובילי המאבק רן מינרביף: "אילו עמדו לרשותנו זמן ומשאבים נוספים, אין ספק שהיינו מצליחים לצרף למתנגדים את רוב תושבי "עוטף מפרץ חיפה", במשולש חיפה – עכו – יקנעם, וכל היישובים שביניהם. ניצחון בקרב עדיין אינו ניצחון במלחמה.

"אנו עומדים על הצורך בהכנת תכנית אחרת, ברוח ההתנגדויות שהגשנו, ובין עיקריה: עדכון התקינה לפי מדינות נאורות, מתן לגליזציה למבנים קיימים, רק לאחר שיוכיחו עמידה בתקנים אלה. בניה חדשה רק להפחתת מפגעי סביבה, לרווחת העובדים, ולמשרדים, שקיפות וייצוג מלא לציבור, במוסדות התכנון האחראים על מתחם בז"ן".

ב-29 לנובמבר תתקיים פגישה בין פעילי מגמה ירוקה לבין השר להגנת הסביבה גלעד ארדן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות