fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הימור שלנו: הולנד לוקחת

למה השיר ההולנדי צריך לנצח, מי עלול לגנוב לו את הזכייה, הקרקס של אוסטרליה ולמה למרימי אין שום סיכוי. שש שעות לגמר, אביעד קדרון עם תמונת מצב
חזרת השופטים, אתמול | צילום: אביעד קדרון
חזרת השופטים, אתמול | צילום: אביעד קדרון

טוב, עברו כמה שנים טובות מאז שכתבתי טקסט על האירוויזיון, או בכלל טקסט תרבותי. מעניין אם זה כמו לרכוב על אופניים. התמזל מזלי והגשמתי סוג של חלום אתמול, נכחתי בחזרת השופטים של האירוויזיון (ההופעה שבה נקבעים 50 אחוזים מהניקוד הסופי) וזו לגמרי הייתה חוויה חד-פעמית מעולה ואני ממש שמח שזה קרה כי כיף להגשים חלומות ולחגוג את החיים. כמה נקודות.

מאת אביעד קדרון

01. הניצחון צריך ללכת להולנד. סביר להניח שהוא גם יילך. הולנד מציעה את החבילה השלמה: גם שיר טוב, גם הופעה חזקה ובעיקר באזז מטורף ואווירה מחבקת באולם שמיתרגמת גם מבעד למסכים. ואל תתנו לי להתחיל לדבר על הפאוזת-נינט המושלמת שיש לו לפני הפזמון האחרון. ניצחון הולנדי הוא דבר שפשוט יודעים שיקרה. זה כתוב בכוכבים, כל הרכיבים מתחברים לנוסחה אחת שעובדת. כשדנקן מתחיל לשיר, יש קסם. בדיוק כמו שקרה לפני כמה שנים כשקונצ'יטה פתחה את הבמה עם rise like a phoenix. אתה פשוט יודע שזה ייגמר טוב.

02. אני ממש מקווה, אבל ממש, שאוסטרליה לא תגנוב את הניצחון בגלל השיפודים העצומים בגובהם עליהם הזמרות ניצבות בזמן ההופעה. נכון, זה מראה מרהיב לצפייה אבל זה נטו קרקס. השיר עצמו מעצבן וטרחני. מתרומם (חה) רק לקראת סופו. עד אז הוא פשוט מעצבן ולא מגיע להולנד להפסיד ניצחון, אחרי שנות בצורת ארוכות, לגימיק. אוסטרליה כבר שלחה בעבר שירים טובים. השיר הנוכחי פשוט לא טוב.

03. גאווה ישראלית זה דבר אמיתי. כנראה שגם חירשות ישראלית אבל על טעם וריח וכו'. הקהל הישראלי ממש חיבק את קובי מרימי כשעלה לבמה, ונראה שמרימי התרגש לחלוטין מקבלת הפנים החמה וגם נתן הופעה ווקאלית מאוד מאוד טובה. אני עדיין חושב שהשיר מחריד ושהתשואות בעמידה שמרימי קיבל בסוף הביצוע היו מעט, איך נאמר זאת, מופרזות בואכה מיותרות. אבל היי, באמת שקשה לבוא בטענות לקהל ביתי מפרגן.

04. רגע אחרי שמרימי ירד מהבמה, הוא נמחק לגמרי על ידי נורווגיה שכצפוי, העניקה ביצוע כיפי ומהנה. נורווגיה לא תנצח אבל לגמרי מגיע לה מקום של כבוד בטופ 10. בכלל, יש כמה שירים שמרימים את כל העסק למסיבה אחת גדולה ומגיע להם פרגון לאור המוות המוזיקלי הכללי והאיכות המחרידה של השירים השנה. שירים כמו קפריסין, נורווגיה (כאמור), ספרד שחותם את ההופעות בדרך למופע האמנותי ועושה עבודה פשוט מצוינת במינוף האנרגיות הכלליות למקום אחר לגמרי וכמובן – שווייץ.

05. אם צריך סוס שחור אמיתי השנה, שווייץ יכולה להפתיע ולגנוב את הניצחון. זה לא ששווייץ המציאה את הגלגל, היא שלחה שיר פופ גנרי למדי שמבוצע על ידי זמר חתיך למדי שיודע לתת שואו. אבל אפשר לשלוח שיר פופ גנרי ולגלות שהוא לא עובד על הבמה ואפשר לשלוח שיר פופ גנרי שהופך את האווירה באולם וגורם לצופים בבית לרצות להיות שם גם כן א-לה קפריסין 2018. השיר השווייצרי הוא שיר כזה, ואם הולנד תאבד בסופו של דבר את הניצחון, שווייץ היא מועמדת ראויה. בכלל, איזה כיף לדבר על שווייץ והולנד כמועמדות לניצחון באירוויזיון.

06. גם צרפת מועמדת ראויה והופתעתי לראות איך בשנה כה חלשה מוזיקלית, השיר הצרפתי על שלל מסריו לא מצליח להעמיד קרב אמיתי על הבכורה. בילאל טורף את הבמה עם הנוכחות שלו. לא יודע, אולי יש מקום רק לשיר שקט אחד בצמרת. זה באמת שיר טוב והופעה טובה מאוד. לפעמים יש דברים שאי אפשר להסביר אותם. הקש ששבר את גב הגמל של סיכויי הזכייה הצרפתיים הוא השיבוץ במרחץ הדמים המוזיקלי שמתרחש בסוף הערב. בזו אחר זו עולות לבמה אזרבייג'ן-צרפת-איטליה-סרביה-שוויץ-אוסטרליה וספרד. וכולן נותנות שואו שידרג אותן גבוה (אולי חוץ מספרד). אני מניח שחובבי אירוויזיון אדוקים כוססים ציפורניים בחלק הזה של הערב. אני יודע שלי זה קרה. זה באמת היה קשה לצפייה. לגמרי רויאל ראמבל מוזיקלי.

07. עוד מועמדת ראויה ושיר טוב שלצערי ייקבר הוא השיר השוודי. לצער השוודים, הם משובצים במקום השמיני מבחינת סדר השמעה ועד סוף הערב, אף אחד לא באמת זוכר את השיר השוודי שהוא שיר אירוויזיונים קלאסי מלווה בהופעה כובשת. חבל, אבל אולי השופטים ינקדו אותו גבוה וזה יתקזז עם השכחה של הקהל למקום חמישי קלאסי.

08. מנגד, ישנן מדינות שלא הצלחתי להבין מה הן עושות על הבמה בגמר. כאילו, באמת, מה הן עושות על הבמה. למה סלובניה עדיין מדינה למשל. דנמרק מעיקה על החיים ומלטה פשוט סתמית. הזמר של סן מרינו מזייף את נשמתו ברמה שמצדיקה אנשלוס. בלארוס פשוט גרועה, הגימיק של איסלנד מטריד – הן ויזואלית והן מוזיקלית, לא יודע מה ההמונים מוצאים במופע הצעקות המוזר – ויוון איחרה את התחרות בעשור בערך אבל מציעה יופי של תזמון מבחינת הפסקת שירותים.

09. מבחינת ההפקה, אני חייב לומר שהעסק תקתק בצורה מדהימה. לא היו תורים בכניסה, הסדרנים היו מנומסים משל נולדו בבריטניה ותמחור האוכל והשתייה לא היה כזה נורא. היציאה מהחניון לאחר מכן הייתה גיהינום אבל היי, לפחות הזמרת הסלובנית לא הייתה איתנו באוטו.

10. הלוואי שהולנד תנצח. מגיע לה.

לצפייה בשיר ההולנדי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות