fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הזוג המושלם

היא: עלתה לארץ מרוסיה כשהייתה בת 15. הוא: איטלקי שהגיע לארץ לחפש פרטנרית לריקודים סלוניים. לפני חודש הם הדהימו כשזכו באליפות גרמניה הפתוחה במקום הראשון למקצוענים. קבלו את הזוג: נטלי דריקר ופרנצ'סקו פריס ואת המאמנת פאני רויזמן
טלי דריקר ופרנצ'סקו פריס
זוג גם בחיים. טלי דריקר ופרנצ'סקו פריס (צילום: נחום סגל)

לפני כחודש נוגן ההמנון הישראלי באולם ספורט בשטוטגרט- גרמניה. זה קרה מיד אחרי שזוג רקדנים מהקריות זכה במקום הראשון באליפות גרמניה הפתוחה בריקודים סלוניים למקצוענים.

הסנסציה הייתה גדולה, מה עוד שהזוג- נטלי דריקר ופרנצ'סקו פריס, עברו זמן קצר לפני אליפות גרמניה מהדרג החובבני לדרג המקצועני וזו למעשה הייתה התחרות הראשונה שלהם בסבב המקצועני. כדי להבין את גודל ההישג נצטט משפט שאומרת המאמנת שלהם, פאני רויזמן: "אליפות גרמניה הפתוחה היא תחרות יוקרתית בענף ומתקיימת כבר 26 שנים. בתחרות השנה השתתפו כ-5000 רקדנים מכל העולם, אפשר לומר שהתחרות הזו היא כמו גראנד סלאם בסבב תחרויות הטניס".

אוהדי הספורט בארץ בכלל, וענף הריקודים הסלוניים בפרט, לא זכו לצפות בהישג העצום כי מדובר לצערנו בענף ספורט "זניח", שאינו כלול באולימפיאדה. בשעה שהספורטאים שלנו בענפי הספורט השונים לא הצליחו להביא מדליה באולימפיאדת לונדון ונבחרת הכדורגל שלנו עושה בושות בקמפיין מוקדמות גביע העולם, אף ערוץ טלוויזיה, כולל ערוץ 5 על כל ערוציו, לא מצא לנכון להקרין קטעים מהתחרות בגרמניה, לא בשידור ישיר ואפילו לא בהקלטה.

התחרות בגרמניה, הייתה למעשה הצהרת כוונות מבחינתם, בעיקר בזכות המאמנת פאני רויזמן, מייסדת בתי ספר "אוסקר" לריקודים סלוניים שפרושים באזור הצפון, ובעצמה הייתה עילוי בתחום בצעירותה.

אחרי ההפתעה הגדולה באליפות גרמניה רויזמן נשארת עם הרגליים על הקרקע, ומכוונת כבר ליעד הבא, אליפות העולם. כמי שמתעסקת שנים רבות בריקודים היא יודעת שרק דרך עבודה קשה ניתן להגיע להישגים, וזו הדרך שלה – מקצוענית, אסרטיבית ומעשית. השילוב של היכולות שלה והכישרון העצום של נטלי ופריס עשוי להביא אותם לטופ העולמי.

ישנה דעה כללית רווחת שאומרת שענף הריקודים שייך לעולים מברית המועצות לשעבר. זה נכון גם כיום?

"זו ממש סטיגמה. נכון שמילדים רוסים דרשו בבית יותר משמעת והם היו יותר בתחום הזה, אבל כיום כל הישראלים מגיעים אלינו. צמחו אצלנו רקדנים כמו יניב קקון, שממש לא שייך לעדה הרוסית, וישנם עוד הרבה תלמידים מעדות אחרות שמצליחים מאוד אצלנו, כולל תארי אליפות אליפות הארץ".

חוץ מנטלי ופרנצ'סקו, יש עוד רקדנים ברמה גבוהה בארץ?

אומרים על הענף הזה שהוא ספורט עם מאפיינים סקסיים. את מסכימה?

"אני מסכימה עם הרוב למעט המאפיינים הסקסיים. אני קצת לא שמחה עם הכיוון שהספורט הזה הולך לאחרונה. הוא מתפתח לכיוון ספורטיבי מדי. לפי דעתי הוא מאבד מהערך האמנותי שלו, כי מה שמתחיל להיות חשוב בשנים האחרונות זו מהירות, חדות ודינמיקה, ואז אתה רואה ברחבה יותר אתלטיים ופחות יצירת אמנות שרקדן יוצר בעזרת הגוף והנפש שלו".

זוג רקדנים טוב עם הזמן הופך לזוג בחיים?

"חשוב שבין בני הזוג בריקודים תהיה כימיה טובה, ואחד היתרונות של נטלי ופרנצ'סקו זה שהם גם זוג בחיים".

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי במדור הספורט של הד הקריות

טלי דריקר ופרנצ'סקו פריס
זוג גם בחיים. נטלי דריקר ופרנצ'סקו פריס (צילום: נחום סגל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות