fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוריקן חייה

שום דבר במראה החטוב של ליטל פרגן לא מעיד על עברה כילדה שמנה. כשכבר לקחה את עצמה בידיים והשילה 35 ק"ג, כמעט איבדה את חייה בהוריקן אירמה. עכשיו היא סוגרת מעגל
"אין סיכוי שאחזור למצבים שבהם הייתי בעבר". ליטל פרגן | צילום: עומר בן חיים, איפור: חלי בן חיים
"אין סיכוי שאחזור למצבים שבהם הייתי בעבר". ליטל פרגן | צילום: עומר בן חיים, איפור: חלי בן חיים

ליטל פרגן מקרית ביאליק היא בחורה צעירה, בת 25, שופעת כריזמה וביטחון עצמי, שהייתה בעבר מלאה, אפילו מלאה מאוד (והס מלהזכיר את המילה שמנה). כילדה היא סבלה השפלות והתעמרות קשה, דיאטות לא מוצלחות, בצבא לא הגיעה לתפקיד הנכסף וגם הזוגיות שהייתה לה הסתיימה במפח נפש. כשהגוף חלה, היא לקחה את עצמה בידיים והשילה 35 קילוגרם. מפגש מול המוות, בעת שנקלעה להוריקן אירמה במיאמי, ארה"ב, שינה לה את החיים. היא חזרה לארץ, אזרה אומץ והיום היא בעלת המותג L 2 POWER להרזיה וחיטוב הגוף הנשי. יש לה סניף בקריות, בחיפה ובקרוב גם בעכו. היא מעבירה סדנאות תזונה והעצמה נשית על פי תוכנית שפיתחה בעצמה, ובחודש אוקטובר תסגור מעגל כאשר תיסע לאמן בארה"ב בשיטת דאנס פיט – השיטה האולטימטיבית של ליטל לשריפת קלוריות.

היא קיבלה את פניי בסטודיו שלה ברחוב קק"ל בקרית ביאליק. פגשתי בחורה חטובה להפליא, בבגדי אירובי אופנתיים, עיניים ירוקות ושיער שופע, מה רבה הייתה תדהמתי כשסיפרה: "הייתי ילדה ונערה מלאה, בימי השיא שקלתי כמעט 100 קילו וסבלתי מחוסר הערכה עצמית. בגלל המשקל העודף ואיך שהחברה התייחסה אליי, התפשרתי על הרבה דברים. בבית הספר כבר שקלתי בסביבות 80 קילו והרגשתי כמו 120. התביישתי בכל דבר, מטלה כיפית של לקנות בגדים, למשל, הייתה עבורי המשימה הכי קשה, וכמובן, שהייתי חסרת ביטחון לחלוטין עם בנים".

בצבא היא רצתה להיות לוחמת אך שירתה כמדריכת חילוץ והצלה בפיקוד העורף. "הגעתי לרופא הצבאי שקבע לי פרופיל נמוך בגלל המשקל. כשאמרתי לו שאני רוצה להיות לוחמת הוא אמר לי משפט שמזעזע אותי עד היום: 'את שמנה מדי, אי אפשר לגייס אותך ללחימה, תהיי תומכת לחימה'. שאלתי אותו: 'ומה אם אעשה דיאטה?'. הוא ענה לי: 'לא יעזור לך, את תמיד תהיי שמנה'. מאותו רגע המצב רק התדרדר. במשך שנתיים של שירות, אני זוכרת את עצמי רק אוכלת. האוכל הפך להיות החבר הכי טוב שלי. אכלתי כי הייתי בודדה, אכלתי כשהייתי מיואשת, בעיקר פחמימות ולרוב בלילה".

המחלות לא איחרו לבוא, היא סבלה מגסטריטיס – דלקת קשה בקיבה שמאפיינת צרכני כמות מרובה של פחמימות ואלכוהול, לחץ דם גבוה וחשש לסוכרת. "הגעתי למצב של לחיות או למות. אבל במקום להילחם, ביררתי על ניתוח לקיצור קיבה ועוד קיצורי דרך למיניהם שכללו תפריטים לא מאוזנים מהאינטרנט. הייתי כבר אחרי צבא, עבדתי במחלקת האריזה של קונדיטורית שמו כעבודה מועדפת ושם חגגתי עם המתוקים".

לחיות או למות

כאשר המחלות הובילו אותה למצב של סכנת חיים ואחרי שהתייאשה מקבוצות תמיכה שלא הועילו, החליטה פרגן לנסות משהו אחר. "במשך שנה וחצי אכלתי הכל רק בכמויות קטנות יותר ובשעות מסודרות. שתיתי הרבה מים והתחלתי להתאמן בעזרת סרטונים ביוטיוב 10 דקות ביום".

תוך שנה וחודשיים היא השילה 35 ק"ג והספורט הפך עניין שבשגרה. "סיגלתי לעצמי אורח חיים חדש, בריא יותר, התעמלתי אצל מתן עייש ב-trx, ונרשמתי לקורס מדריכי כושר בווינגייט".

משם הדרך הפכה ברורה יותר והיא התחילה לאמן שכנות, דודות וחברות בחצר הבית של אמא שלה, שעתיים בכל יום. במקביל, המשיכה לקורס מאמנים בכירים. "בתקופה הזאת לא היה לי אומץ לפרוץ קדימה ולפתוח משהו משלי. עבדתי בעבודות מזדמנות ואת האימונים תפסתי כתחביב".

שיטה חדשנית לשריפת קלוריות. ליטל פרגן | צילום: עומר בן חיים
שיטה חדשנית לשריפת קלוריות. ליטל פרגן | צילום: עומר בן חיים

ב-2017 היא יצאה לטיול הגדול בארה"ב, השתעה בקי ווסט, פלורידה, גרה אצל משפחה, אימנה את השכנות וסיימה קורס בתזונה ובעיות אכילה בלוס אנג'לס. היא אפילו חשבה להשתקע במיאמי עד האירוע הטראומטי שהיא מתקשה לדבר עליו גם היום. "בדיוק התחיל הוריקן אירמה שגבה קורבנות רבים. התגוררתי אצל משפחה וברחנו לאורלנדו. לקחתי איתי דרכון ותיק קטן. ההוריקן הגיע למקום שבו התחבאנו. נקלעתי עם שתי משפחות שאני לא ממש מכירה לתוך בית של שתי קומות. כאשר הקומה הראשונה הוצפה במים, נאלצנו להתמקם בקומה השנייה, שם הסתתרנו עשרה ימים בלי מים זורמים, בלי חשמל, בלי טלפון ועם מעט מאוד מזון לכולנו, בעיקר, שימורים. הייתי בודדה, מפוחדת, הדודות הקדישו את מלוא תשומת הלב לילדים הקטנים ואני ראיתי את איתני הטבע באים ולוקחים לי את החיים. פחדתי למות, הגשמים היו קשים, חששתי שלא אראה את ההורים שלי יותר, בבתים הקרובים אנשים נפגעו ואני החלטתי שאם אשרוד אגשים את כל החלומות שלי. אחרי 10 ימים הצליחו לחלץ אותנו. נסעתי ישר לשדה התעופה בלוס אנג'לס, קניתי כרטיס ועליתי על הטיסה הראשונה שיצאה לארץ".

היא חזרה לחצר של אמא ועם תחושה של השורדת הגדולה, החלה לפרסם פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם עם הסיפור שלה ועל האימונים בחצר. "אחרי חודשיים כבר לא היה מקום למתעמלות בחצר ועברתי לסטודיו משלי. במקביל פתחתי את הסדנאות להרזיה והיום אני עם רשימות המתנה של ארבעה חודשים. יש לי סניף בשכונת רוממה בחיפה, שתי מאמנות נוספות, מנהלת עסקית ובקרוב פותחת סניף בעכו".

"אני חייבת לציין, היא מוסיפה, "שכל זה לא היה קורה אם לא הייתי כה קרובה למוות. מהמקום הנמוך והטראומטי הזה הפסקתי לפחד, התחלתי להאמין במי שאני והמסר שאני מעבירה בסדנאות שלי הוא שאין אישה שלא טוב לה, יש אישה שלא טובה עם עצמה".

מזלזול ועד לחופה

מכיתה ד'-ח' למדה פרגן בבית ספר דתי ברכסים, בכיתה ט' עברה לחטיבת הביניים אפק. היא הייתה ביישנית, שקטה, לא היו לה חברות ובמשך שנה שלמה עברה התעללות קשה, חרם והשפלות בלתי פוסקות. מנהלת החטיבה דאז לא התערבה, ואמא שלה הייתה האוזן הקשבת היחידה. תיכון היא סיימה באורט ביאליק, עם מעט מאוד חיי חברה והמון רגשות שליליים. היום, היא שוזרת את הסיפורים שלה בסדנאות: "כשהייתי בכיתה ב', בארוחה משפחתית, דודה שלי לקחה לי את הצלחת, הורידה לי מנה קטנה ואמרה לי שבגלל איך שאני נראית זה מה שאני צריכה לאכול. אמא שלי כעסה עליה מאוד".

אימון בסטודיו של ליטל פרגן | צילום: עצמי
אימון בסטודיו של ליטל פרגן | צילום: עצמי

זיכרון צורב נוסף קשור בזוגיות. "בגיל 17 היה לי חבר. אהבה גדולה, האהבה המיתולוגית, מה שנקרא. נראה לי שנשארתי איתו כי לא הבנתי איך הוא יוצא איתי. ספגתי ממנו העלבות, ניצול, זלזול, הוא היה הדומיננטי בקשר ומעולם לא העזתי לומר לו את מה אני חושבת. הייתי איתו עד גיל 21 ולא העזתי לעזוב אותו. לא ידעתי שקיים משהו אחר, לא חשבתי שאני ראויה למשהו יותר טוב, החברה שהוא הסתובב איתה הייתה נמוכה, עבדתי אז בעבודות מזדמנות ולא חשבתי שאוכל להגיע לחירות כלכלית. יום אחד הוא קם והלך, בלי הודעה מוקדמת. הייתי מרוסקת.

"באחת הסדנאות הגיעה אליי אישה שאחרי שרזתה, סיפרה לי שבעזרת הסיפור שלי, מצאה את הכוחות להתגרש, לצאת לדרך כלכלית חדשה ולהאמין בחוזקות שלה".

בשנתיים האחרונות לליטל יש זוגיות מחבקת. בן זוגה לחיים, לב רפאלוב, בן 27, מרצה ומנהל בחברת B מניב בשוק ההון. הוא המשענת שלה וגם זה שהגה את השם למותג L 2 POWER. היא הכירה אותו כשחיפשה רכב דרך יד 2. את הרכב אמנם היא לא רכשה, אבל מאז הם ביחד, ובשקט הוסיפה שהיא מצפה לטבעת.

רוצה להיות רזה

הסדנאות של ליטל אינטימיות, עד 10 משתתפות. כל אחת מקבלת תפריט אישי מותאם לגופה ולסדר יומה, שכולל את כל מה שהיא אוהבת לאכול ותוכנית אימונים מהיום הראשון.

השוק מוצף בכוהנות דיאטה ובתפריטים לאכילה בריאה. למה הן באות דווקא אלייך?
"אני מלמדת את השיטה שלי לפיה ניתן לאכול הכל, לאזן את המשקל והכי חשוב לשמור עליו לטווח הארוך. אין אצלי דיאטת כסאח. מי שאוהבת שוקולד תקבל שוקולד בתפריט, מי שאוהבת מאפים לא יכולה לוותר עליהם, רק המינונים שונים. אני מלמדת לשנות דפוסי התנהגות בסיסיים, מנפצת מיתוסים, מלמדת איך מתמודדים עם אכילה רגשית ואיך להפוך את אורח החיים החדש למשהו קליל וכיפי. זה הסוד שלי".

איך את קובעת תפריט, את לא דיאטנית.
"אני מביאה את הידע שלי מהקורס לתזונה שעברתי בארה"ב ומתייעצת עם דיאטנית קלינית בעת הצורך. בסך הכל, כל אישה יודעת מה טוב לה לאכול, היא רק צריכה לשלוט בכמויות. אני נותנת כוח, ביטחון עצמי, שינוי בראש וכך הן מצליחות לרדת במשקל".

מגיעות אליה נשים מכל הצפון, מחיפה ועד כרמיאל, ויש הנרשמות לסדנאות המשך לשימור המשקל וחיטוב הגוף. פרגן עוקבת בדריכות אחר כל אחת ומרגישה סיפוק. "הגיעה אליי אישה כבת 30 עם פציעות ספורט ופחד מדיאטה. התחלתי איתה עם תוכנית אימונים, טיפים, תוכנית לאכילה מסודרת. האישה הזאת רזתה 50 ק"ג בתוך שנה ומה שהכי מרגש הוא שגייסו אותה למשטרה, אחרי שנים בהן נדחתה עקב בעיית המשקל".

מצאו את ההבדלים. ליטל פרגן – לפני ואחרי
מצאו את ההבדלים. ליטל פרגן – לפני ואחרי

כמה פעמים את מתאמנת בשבוע?
"שלוש-ארבע פעמים בשבוע לעצמי, בנוסף על שש-שבע שעות ביום של האימונים שאני מעבירה".

איך תרגישי אם תעלי שוב במשקל?
"השינוי הוא בראש. אני יודעת היום, שאם אעלה, למשל, כשאהיה בהיריון, אני אחזור לעצמי, כי כבר עשיתי את זה והצלחתי. אין סיכוי שאחזור למצבים שבהם הייתי בעבר".

מה החלום שלך?
"להיות מובילה בכל מה שקשור לאורח חיים בריא. לאמן מאמנים לחירות כלכלית. בהמשך אפתח פתח גם למין הגברי וכמו כולן, רוצה ילדים ושמלה לבנה".

מה היית אומרת היום לילדה שהיית?
"שלא תיתן למשקל להגדיר אותה. שהמשקל הוא רק מספר ואסור לה לתת למשקל להוריד אותה. הייתי גם אומרת לה להיות יותר סובלנית כלפי אנשים שלא יודעים מה זה להיות שמן והייתי מחבקת אותה חזק".

באוקטובר תטוס פרגן לארה"ב, תחזור למיאמי ולוס אנג'לס, שם לא דרכה מאז הוריקן אירמה. אבל הפעם היא חוזרת כמנצחת. היא נוסעת לאמן בשיטת דאנס פיט – שיטה שפיתחה לשריפת קלוריות (עד 1000 קלוריות לאימון – וזה בדוק).

את השיטה השיקה בדיוק בתאריך יום ההולדת שלה, 28 בפברואר. "לחזור למיאמי כמאמנת, זה מרגש, עוצמתי, וזו סגירת המעגל שלי עם אותה ילדה קטנה שהייתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות