fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוקפא ביטול ההיתר הזמני לדור כימיקלים

בית המשפט המחוזי קיבל את עתירת החברה והוציא צו ארעי עד לדיון בעתירה ביום שני הקרוב
דליפת גז במפרץ חיפה | צילום: המשרד להגנת הסביבה
דליפת הגז במפרץ חיפה | צילום: המשרד להגנת הסביבה

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, הוציא היום, במעמד צד אחד, צו ארעי, המקפיא את ביטול ההיתר הזמני לשינוע חומרים מסוכנים, שהוציאה ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם לחברת דור כימיקלים. הצו שהוצא היום מאשר למפעל לשנע חומרים רק בחלק מהצנרת שלו, אך לא בצינורות שבהם קיים חשש לדליפה. אלה ימשיכו להיות מושבתים.

בכך נענה בית המשפט לעתירה המינהלית שהגישה החברה נגד ראש העירייה, שבה טענה לנזק כלכלי שייגרם לה ולבתי הזיקוק כתוצאה מביטול ההיתר. הצו ארעי יהיה בתוקף עד לקיום דיון בעתירה,ביום שני, בשעה 10:00, במעמד שני הצדדים.

יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן שטיינברג מסרה בתגובה: "בשימוע שנערך התבררו ממצאים קשים, כאשר העיקרי שבהם הוא שהמערכת, שאמורה להתריע על דליפה בצנרת שמובילה חומרים מסוכנים, לא פעלה. למעשה, עד היום אין אנו יודעים מהו המיקום המדויק של הדליפה. כאשר אנו עדיין בעיצומו של האירוע, הייתי מצפה מבית משפט להעדיף את שלומו של הציבור על פני נזק כלכלי לחברה. ביום שני אגיע לדיון. איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה יסייע בכל הנדרש לעיריית חיפה כדי להגן על הציבור".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות