fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הביטוח הלאומי הכיר בסיבובי הצוואר של רופא שיניים כ"פגיעה בעבודה"

עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום יח"צ
עו"ד סאמי אבו ורדה | צילום יח"צ

פסק דין שניתן בבית הדין לעבודה בחיפה עולה כי רופא שיניים שחוזר בכל פעם על אותה פעולה עשוי לסבול מחבלה וכאב בצוואר, המוכרת כ"פגיעה בעבודה".

רופא שיניים ותיק, בשנות ה-60 לחייו, שעוסק במקצועו כמעט 40 שנה, חלק מהשנים כשכיר במרפאות שיניים וחלקם כעצמאי, תבע את המוסד לביטוח לאומי, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה בתביעות נזיקין וביטוח לאומי, בדרישה להכיר בפגיעה בצווארו  ובידיו כ"מחלת מקצוע", לאחר שפנייתו לביטוח הלאומי נדחתה.

בתביעה נטען כי הרופא עבד בממוצע כעשר שעות מדי יום, במשך חמישה ימים בשבוע, כאשר הוא יושב על כיסא ליד המטופל "לוקח מכשירים משולחן העבודה המצוי לידו, מטפל בפיו של המטופל ומניח את המכשירים חזרה על המגש וחוזר לקחת אותם להמשך הטיפול" כלשון התביעה.

עוד נטען כי העבודה על פיו של המטופל נעשית כשצווארו של הרופא מכופף וכן הוא "מרים את צווארו ומסובב אותו לצדדים". עו"ד אבו ורדה הוסיף כי "את התנועות החוזרות ונשנות האמורות בצווארו , סיבובים וכיפוף ויישור, מבצע התובע , בתדירות ממוצעת של אחד לדקה או שתיים" כתוצאה מכך נגרמה לרופא פגיעה בצוואר.

בהסכמת שני הצדדים, הכיר הביטוח הלאומי ב"מיאלופתיה צווארית ובכאבי צוואר עם הקרנה ליד שמאל מתווה בחולשה ביד שמאל" כפגיעה בעבודה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות