fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם קרית מוצקין תישאר ללא רב ראשי?

הרב הספרדי הראשי יוסף אוחנה יפרוש בשבוע הבא לגמלאות. הרב האשכנזי הראשי דוד מאיר דרוקמן ביקש לצאת לפנסיה מוקדמת
יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
מאחורי הגב. הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]

 

במהלך השבוע הבא יפרוש מתפקידו הרב הספרדי הראשי של קרית מוצקין, הרב יוסף אוחנה, מאחר שהגיע לגיל 80, גיל הפרישה ממוסד הרבנות. לפני מספר שבועות פנה הרב האשכנזי הראשי, הרב דוד מאיר דרוקמן, לשר הדתות דוד אזולאי, בבקשה לפרוש מתפקידו לפנסיה מוקדמת. במצב שנוצר עלולה למצוא את עצמה העיר ללא סמכות דתית, ואולי זה מה שגרם לשר הדתות לזמן לשבוע הבא פגישה בקריות עם הרב דרוקמן.

יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
בקשתו של הרב דרוקמן לפרוש באה, לאחר שבחודשים האחרונים הוא מנהל מאבק נגד ראש עיריית קרית מוצקין. "אני מתחיל להפנים שקרית מוצקין זקוקה היום לרב מחמד וזה לא אני", כתב הרב דרוקמן לשר, "מצאתי את עצמי מכלה את כוחותיי וזמני להבל ולריק וכל זאת באין משען ומשענה, תמיכה ועזרה. ייתכן מאוד שלאחר כ~30 שנות רבנות, הגיע הזמן לפרוש. מדובר בפרישה בידיים נקיות, מבלי שנהניתי אף באצבע קטנה מעבר למשכורתי, נהפוך הוא, עוד חסכתי מדי חודש לקופה הציבורית, עקב העובדה שלשכתי הרשמית וכל הוצאותיה הינן מכיסי".

תגובתו של ראש העירייה לא איחרה לבוא. לאחר פרסום דבר המכתב ב"הד הקריות", שלח גם צורי מכתב לשר. "שמחתי לראות כי הרב דרוקמן הבין בסופו של עניין, כי אינו מתאים להיות רב עיר בקרית מוצקין, עיר שחרתה על דגלה סובלנות וסבלנות כלפי הזולת, אחווה ואחדות בין כל חלקי החברה שבה, לימוד לערכים ולציונות אמיתית, שמירה על מוסדות הדת, בניית מקוואות ובתי כנסת והנגשת אירועים דתיים רבים לכלל הציבור", כתב צורי במכתבו.

בואו של שר הדתות אזולאי לקריות בשבוע הבא להיפגש עם הרב דרוקמן, מצביעה אולי על העובדה שאין בכוונת משרד הדתות להיעתר לבקשתו של הרב דרוקמן לפרוש לגמלאות.

עורך דינו של הרב דרוקמן, עו"ד יניב לנקרי מסר בתגובה: "נדמה שלאחר פרישתו של הרב אוחנה שליטא, כבוד הרב דרוקמן ייוותר הסמכות התורנית הבלעדית בעיר. אנו סבורים כי למרות כוונת הרב לסיים את תפקידו, ייטב כי הרב ימשיך לתפוס את מושכות הרבנות בקרית מוצקין, תוך מילוי תפקידו כמופת כפי שעשה ועודנו עושה עשרות בשנים. אני שמח שלקריאה הזו מצטרף שר הדתות דוד אזולאי, שעתיד להיפגש עם הרב דרוקמן ונציג משרדנו במהלך השבוע הבא כדי לדון עמו בהמשך העשייה הדתית המפוארת בעיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות