fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האוטובוסים מגיעים לתחנות והתושבים מתלוננים על רעש ממערכת הכריזה

צילום אילוסטרציה: רותם כבסה
צילום אילוסטרציה: רותם כבסה

תושבים בקרית מוצקין מתלוננים כי מערכת הכריזה שמופעלת באוטובוסים של אגד פועלת בעוצמה כה חזקה עד שניתן לשמוע אותה למרחק של עשרות מטרים. הם טוענים כי הדבר מפריע בעיקר בשעות הלילה בעת שישנה תנועה מועטה יחסית בכבישים.

על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נקבע כי בכל האוטובוסים החדישים חייבת להיות מערכת כריזה שמיועדת לעזרה לקויי הראייה. חברות תחבורה ציבוריות שלא התקינו מערכות אלו נקנסו בעבר בסכומים של מאות אלפי שקלים.

כבר מחודש אוגוסט האחרון הגיעו אל יו"ר ועדת התחבורה העירונית בקרית מוצקין, נחום מזוז, תלונות של תושבים רבים שמגוררים סמוך לתחנת אוטובוס בעיר על מטרד רעש זהה. לדבריהם, בכל עת שמגיע אוטובוס לתחנה הם נאלצים להיות שותפים לקולה של מערכת הכריזה. אם במהלך היום עוד ניתן להתעלם, הרי שבשעות הלילה, כשהתנועה מועטה יחסית, קולה של מערכת הכריזה נשמע היטב למרחק של עשרות מטרים.

"אין ספק שמערכת כריזה עבור אנשים עם מוגבלות היא דבר מברך והכרחי" אומר מזוז "עם זאת מערכת הכריזה צריכה להישמע בתוך האוטובוס ובמקרה שיש גם מערכת כזו בתחנת האוטובוס היא צריכה להישמע בקרבה המידית לתחנה ולא בבתים שנמצאים במרחק של עשרות מטרים מהתחנה. כל מה שצריך לעשות זה רק להנמיך מעט את העצמה של מערכת הכריזה אבל הדבר לא נתון בידי הנהגים ואין להם יכולת שליטה עליה".

דובר אגד, רון רטנר, מסר:

גובה הדציבלים. אוטובוס של אגד (צילום אילוסטרציה: רותם כבסה)
גובה הדציבלים. אוטובוס של אגד (צילום אילוסטרציה: רותם כבסה)

"לפי הנחיות משרד התחבורה, ובהתאם להוראות החוק, באוטובוסים העירוניים של אגד מופעלות מערכות כריזה אשר מסייעות לבעלי מוגבלויות שמיעה להתמצא ביתר קלות ונוחות במרחב הציבורי ובקווי האוטובוס ברחבי הארץ. מר נחום מזוז רשאי לפנות בעניין רגיש זה למשרד התחבורה האחראי על התחבורה הציבורית בישראל" ולנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אגד תפעל בהתאם להוראות החוק ולגורמים הרגולטורים השונים. אגד פועלת מתוך הכרה בחשיבות קידום התחבורה הציבורית בקרב בעלי מוגבלויות תחת ערכים של שוויון וכבוד האדם, ותמשיך לעשות כן גם בעתיד".

לפני כארבע  שנים היה מקרה דומה בצפון תל אביב ותושבי השכונה פנו למשרד להגנת הסביבה בטענות כי קולה של מערכת הכריזה נישא למרחקים ומהווה מטרד רעש. אז הורה משרד התחבורה להנמיך את עוצמת מערכת הכריזה.

בחוזר שפורסם בעבר לכל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ נקבע כי החל מ- 1 בדצמבר 2013 נדרשים כל מפעילי התחבורה הציבורית לפעול בהתאם להנחיות החדשות. הפעלת כריזה חיצונית באוטובוסים: בין השעות 07:30 בבוקר ועד 20:30 תכויל מערכת השמע לגובה של 75 דציבלים. במהלך השעות 20:30 ועד 07:30 תכויל מערכת השמע לגובה של 55 דציבלים. במידה ולא ניתן להגדיר במערכת הכריזה החיצונית חלוקה לשעות היום יש לכייל את מערכת השמע בגובה של 65 דציבלים לאורך כל שעות היום. הפעלת כריזה פנימית באוטובוסים: הכריזה הפנימית תכויל בגובה של 70 דציבלים לאורך כל שעות היום".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות