fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרישה משרי האוצר והתחבורה להתערב בעיכוב העבודות להקמת נמל המפרץ

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין שלח מכתב דחוף לשר האוצר משה כחלון ולשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא דורש מהם להתערב בדחיפות בנושא העבודות להקמת נמל המפרץ, שהופסקו על ידי ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קאליש רותם
נמל המפרץ | צילום: מינהל ההנדסה
נמל המפרץ | צילום: מינהל ההנדסה

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין שלח מכתב דחוף לשר האוצר משה כחלון ולשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא דורש מהם להתערב בדחיפות בנושא העבודות להקמת נמל המפרץ, שהופסקו על ידי ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קאליש רותם

"בשנים האחרונות משקיעה ממשלת ישראל מיליארדי שקלים בסחר החוץ של המדינה", כתב עו"ד לוין, "השקעות אלו, בהיקף של למעלה מ- 10 מיליארד שקלים בנמלי הים החדשים, בכבישים וברכבות לנמלים מבטאים את הכלכלה הפורחת מחד ואת תלותה של המדינה בסחר הימי מאידך. חברת נמלי ישראל בונה את נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה על מנת להגדיל את התשתית הנמלית, להגדיל את רמת השירות לסחר החוץ על ידי יצירת תחרות בין הנמלים ולהוריד את יוקר המחייה. מהלך זה מבורך מאוד בעינינו וכאיגוד לשכות המסחר אנו רואים בו עדות למחויבותה של המדינה".

לדברי עו"ד לוין, היקף השקעות ישירות בנמלים החדשים נאמד בכעשרה מיליארד שקלים, ובנוסף, ישקיע הסקטור הפרטי שעתיד להפעיל את הנמלים החדשים, עוד כארבעה מיליארד שקלים. המדינה מצדה תשקיע 3.5 מיליארד שקלים נוספים בפיתוח דרכי התחבורה לנמלים.

עו"ד לוין ציין במכתבו, כי עד לסוף שנת 2018, חברת נמלי ישראל (חנ"י, ה"מ) השקיעה כ- 7 מיליארד שקלים בפיתוח נמלי המפרץ והדרום ועם פתיחת הנמלים החדשים, אוניות באורך של כ- 400 מטרים ישנעו למעלה מ-20 אלף מכולות שיפקדו את נמלי ישראל.

לדבריו, פיתוח נמלי הים בכלל והקמת נמלי הדרום באשדוד והמפרץ בחיפה בפרט, יביאו את קווי הספנות הראשיים למדינת ישראל ויקטינו את עלויות ההובלה הימית בהיקף של מאות מיליוני שקלים לשנה. התחרות תגרום לשיפור רמת השירות וזמן השהייה של האניות יקטן בצורה משמעותית ממה שנהוג כיום. "לאחרונה, פעולה יזומה של ראשת העיר חיפה עצרה בפועל את העבודות בנמל חיפה וסביבותיו וגורמת לעיכובים", כתב עו"ד לוין. "מיותר לציין כי אנו רואים את העיכוב בחומרה רבה ומבקשים את התערבותכם הדחופה והמידית. פיתוח נמלי הים ממומן, בין היתר, באמצעות תשלומים שמשלמים המשתמשים בתובלה הימית, לרבות יבואנים ויצואנים. אין צורך להסביר את גודל הנזק שיגרם לביצוע הייצוא והייבוא ולכלכלת ישראל כולה, הנשענת באופן מוחלט על הסחר הימי בכל הקשור למטענים ולמוצרים. אנו לא נמצאים בשלב בו אפשר לעכב פרויקט לאומי מרכזי זה. מסיבה זו נדרשת מעורבותכם האישית ברמת דחיפות גבוהה והפעלת סמכויותיכם, על מנת שהשיקולים הכלל לאומיים יגברו על השיקולים המוניציפאליים, יהיו אשר יהיו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות