fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בת 24 במותה

אורה עטל הייתה בהריון כשנמצאה מוטלת בביתה בקרית שמואל ללא רוח חיים. בעלה ברק נותר עם סימני השאלה ועם געגוע גדול
"היתה אישה פשוטה וטהורה". אורה ז"ל וברק עטל | צילום: עצמי
"הייתה אישה פשוטה וטהורה". אורה ז"ל וברק עטל | צילום: עצמי

ביום חמישי האחרון, קיבל ברק עטל שיחת טלפון ששינתה את חייו והפכה את עולמו. הגננת של נעם, בתו בת השנה וחצי, התקשרה בדאגה להודיע שאשתו, אורה, לא הגיעה לאסוף את בתם מהגן. "הגננת התקשרה להודיע לי שאורה לא הגיעה", סיפר היום ברק, "היא לא דאגה לבת שלי, היא דאגה לאורה. היא ידעה שזה מאוד לא אופייני לה ויכול להיות שקרה משהו. מיד אספתי את נעם מהגן והגענו הביתה. הבחור שעבד איתי לקח את נעם, אני דפקתי על הדלת, ללא מענה. בהחלטה של שניות עליתי לגג. אנחנו גרים בקומה האחרונה. ניסיתי לדפוק על החלון. עברה בי המחשבה אולי גנבו לאורה את הסלולרי והארנק, והיא בכלל לא בבית, אבל כשראיתי שהמזגן דלוק, הבנתי שהיא בפנים ושאני חייב להיכנס. זרקתי את עצמי דרך החלון פנימה".

הפעולות ההרואיות של ברק, שידע שכל דקה חשובה, לא הספיקו על מנת להציל את אורה. ברק: "מצאתי אותה שוכבת על הרצפה. רצתי מהר לארון להביא דבש, אורה חלתה בסוכרת נעורים בגיל צעיר, לכן חשבתי שאולי נפל לה הסוכר. כשהתקרבתי אליה, הבנתי שדבש לא יעזור והתחלתי בפעולות החייאה. ידענו שהסיכוי לא טוב, אבל ניסינו".

ברק ואורה עטל הכירו בטיול בשביל ישראל. ברק היה החובש, ואורה הצטרפה לקבוצת מטיילים מאילת עד שאר ישוב לטיול לזכרו של אחד ההרוגים באסון המסוקים. חודשיים הם טיילו ביחד והפכו לחברים הכי טובים. בסיומם של חודשיים אינטנסיביים הם הפכו לזוג והתחתנו. אורה עברה מירושלים לקרית שמואל, כדי להקים בית עם בחיר ליבה. היא למדה לתואר ראשון בחינוך מיוחד והחלה את הסטאז' שלה באולפנת שחם בקרית אתא. בעוד שלושה חודשים היו אמורים בני הזוג לעבור בתם הקטנה לביתם החדש באבני חפץ.

סיבת מותה של אורה נותרה בגדר תעלומה. ברק: "אנחנו לא יודעים מה קרה, אנחנו רק יכולים לשער. אורה סבלה מסוכרת נעורים, והיה רצף של כשלים. המכשיר שמודיע לה שהסוכר יורד לא היה במלאי. אני לא מאשים אף אחד. ביום ראשון כשהיא נסעה ברכב הייתה לה נפילת סוכר והיא עשתה תאונה, נכנסה באי תנועה בעלייה לעוקף קריות. היא הייתה עם נועם באוטו, והן הופנו לבדיקות בבית החולים נהריה. אנחנו משערים שלא עשו לה את כל הבדיקות מכיוון שהיא הייתה בהיריון, סי טי ראש לדוגמה. ביום שלמחרת היא הרגישה טוב יותר, אבל אמרה שכשהיא נעמדת היא מרגישה מסוחררת. כשהיא לא הרגישה טוב, היא חשבה שזה בגלל ההיריון. גם ביום שבו היא נפטרה, היא סיפרה בעבודה שהיא לא מרגישה טוב בגלל ההיריון והיא שוחררה הביתה. היא לא אמרה דבר על התאונה, היא לא חשבה שמשהו לא בסדר, אבל הסיכוי שמותה לא קשור לתאונה מאוד קטן, לדעתנו".

אורה הובאה למנוחות ביום שישי האחרון בבית העלמין בהר הזיתים. ברק עדיין מתקשה לעכל את האסון, אבל עומד על רגליו בשביל בתם הקטנה. "אורה אהבה פשטות. כשקנינו את הבית היא אמרה 'בסדר', כשגרנו בשכירות היא אמרה 'בסדר'. מבחינתה גם אם הייתי אומר לה שאנחנו צריכים לגור באוהל היא הייתה אומרת שהכל בסדר. היא לא הייתה מתחשבנת, אישה פשוטה וטהורה".

 

"הגננת לא דאגה לבת שלי, היא דאגה לאורה". משפחת עטל | צילום: עצמי
"הגננת לא דאגה לבת שלי, היא דאגה לאורה". משפחת עטל | צילום: עצמי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות