fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בפעם הראשונה: רכבת ישראל הובילה 820 טון אמוניה

בפעם הראשונה. רכבת האמוניה (צילום: רכבת ישראל)
בפעם הראשונה. רכבת האמוניה (צילום: רכבת ישראל)

הלילה, החלה חטיבת המטענים של רכבת ישראל, בהפעלת רכבות המשנעות אמוניה. הרכבת הראשונה עם החומר המסוכן, יצאה מנמל חיפה למסוף המטענים בצפע, הסמוך לדימונה, תוך הורדת עשרות משאיות עם החומר המסוכן מהכבישים הפקוקים ותרומה להקלת הגודש בכבישים.

הרכבת כללה 44 מיכלי אמוניה, כל אחד מהם במשקל של 20 טונות. בסך הכל הובלו 821 טונות אמוניה ברכבת, בתוואי מסילתי המבודד מהכבישים העמוסים. הרכבת החליפה מעל 40 משאיות, תוך הקטנת הגודש בכבישים, והגברת הבטיחות בהם.

לצד המיכלים, כללה הרכבת גם שני מיכלי נטרול ייעודיים, אשר משמשים למענה ראשוני במקרה של דליפת החומר מהמיכלים.

לקראת הובלת האמוניה ברכבת, התבצע בחודש שעבר תרגיל ענק במסוף המטענים בחדרה, בהשתתפות מאות עובדי רכבת, עשרות כבאים, שוטרים וצוותי הצלה, ורכבי בטחון וחירום, ציוד ייעודי לטיפול בחומרים מסוכנים וניצבים רבים.

במסגרת התרגיל, שהובל על ידי חטיבת המטענים של רכבת ישראל, בליווי חטיבת בטחון, בטיחות ואיכות סביבה ברכבת, תורגל תרחיש במסגרתו ירד מהמסילה קרון אמוניה במסוף המטענים בחדרה, וברזי המילוי שלו ניזוקו והחל לדלוף את החומר המסוכן.

ברכבת ישראל מקווים להפעיל מדי שבוע רכבת דומה ובסך הכל להוביל כ-60 אלף טונות של אמוניה בשנה הראשונה.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מובילה מידי שנה מאות אלפי טון של חומרים מסוכנים כגון ברום, מתיל ברומיד, מתאן ועוד. חומרים אלה מובלים בקרונות ייעודיים ומאובטחים, בתוואי מסילה המבודד ברובו מאזורי מגורים ותעבורה. במקרה של תקלה, פוטנציאל התאונה נמוך משמעותית ביחס למשאיות הנוסעות בכבישים פקוקים. אנו צופים כי בשנה הראשונה לפעילות הובלת האמוניה ברכבת, יובלו באמצעותה כ-60 אלף טונות של אמוניה, אשר יוסטו מהובלה במשאיות, תוך הקלה ניכרת של הגודש בכבישים, ושיפור הבטיחות של האזרחים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות