fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט: הכינוי "כושי" לא מהווה לשון הרע

עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי
עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי

בית משפט השלום בחיפה נדרש לקבוע האם הכינוי "כושי" שבו כונה אחד העובדים במפעל באזור הקריות, מהווה הוצאת לשון הרע ועילה לפיצויים בסך חמישים אלף שקלים.

מדובר בתביעה שהגיע העובד נגד עובד אחד במפעל שבו עבדו שניהם במשך עשרים וחמש שנים. לטענתו של העובד התובע, נהג העובד שנתבע  לאורך שנות עבעודתם המשותפת לכנות אותו בשם "כושי" הן לפניו והן לפני העובדים האחרים במפעל. התובע טען שהדבר נעשה על מנת לבזות אותו, להשפילו ולגרום לשאר העובדים במפעל לסלוד ממנו.

עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי
עו"ד חגי אורגד. צילום: עצמי

בבית המשפט טען העובד שנתבע, באמצעות עו"ד חגי אורגד, שהכינוי "כושי" הוא כינוי חיבה שבו היה מוכר התובע במפעל וכך גם פנו אליו שאר העובדים כדבר שבשיגרה. עו"ד אורגד ציין כי במהלך כל שנות עבודתם המשותפת לא התריע התובע מעולם על הכינוי שדבק בו.

הדיון התנהל בפני השופט יהושע רטנר שציין כי התובע לא הביא שום ראיה על כל שהתריע בפני מישהו על הכינוי ולא סביר בעיני שהנתבע התייחס אל העובד התובע בכינוי משפיל במשך עשרים וחמש שנים של עבודה משותפת מבלי שיתרעם על כך.  עוד ציין השופט כי התובע המשיך לעבוד כעוזרו של הנתבע לאורך השנים ויש בכך להוכיח שלא הרגיש מבוזה או מנוצל. בית המשפט דחה את התביעה ולאור הסכמה הצדדים החליט שלא לחייב את התובע בהוצאות משפט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות