fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין לעבודה: הפרעה חרדתית היא תאונת עבודה

עו"ד איתן פלג. צילום: יח"צ
עו"ד איתן פלג. צילום: יח"צ

מאבק משפטי סביב חשש מפגיעה בעבודה, שניהל עורך דין מול המוסד לביטוח לאומי, הסתיים בקביעה שהחשש עצמו הביא את העובד למצב של חרדה ויש להכיר בו  כ"נפגע עבודה".

מסגר, בשנות ה-60 לחייו, מאזור הקריות, שעבד בחברת "בזק"  בחיפה ונשלח לתחנת שידור של החברה בדרום, להתקין עם חבר מטפים לכיבוי אש. כשהגיעו למקום נאסר עליהם להיכנס עד לניתוק האנטנות והזהירו אותם שעליהם לסיים את העבודה בתוך שעה ולא להיות סמוך לאנטנות.  לדברי העובד, לאחר כשעה התחיל להרגיש  "תחושת שריפה בפנים, בכפות הידיים והזרועות הזעה וכאבי ראש". הוא גם שמע רעש של מכונה עובדת וראה חליפות מיוחדות כמו "חליפות אסטרונאוטים", שחשב כי הן מיועדות נגד קרינה.

בדרך חזרה חש ברע וסיפר למנהלו את מה שהרגיש במתקן. כמה ימים לאחר מכן בבדיקת בלוטות התריס התברר כי יש לו ערכים מעל הנורמה. תביעתו להכרה מהביטוח הלאומי כנפגע עבודה נדחתה . באמצעות עו"ד איתן פלג מחיפה, מומחה לתביעות נזיקין וביטוח לאומי, הגיש  תביעה לבית דין לעבודה בחיפה בטענה שעבודתו בסמוך למשדר חשפה אותו לקרינה מזיקה.

בית הדין הורה לבצע בדיקות קרינה במתקן והתברר כי לא קיימת חריגה בקרינה במבנה. עם זאת לאור עדותו של העובד שהיה עמו, הורה בית הדין למנות יועץ רפואי לבדוק את הקשר בין העבודה למצבו הנפשי של העובד. המומחה, פרופסור בפסיכיאטריה קבע  כי אומנם לא הוכח שהעובד נחשף לקרינה, אבל תחושתו היתה כי הוא נחשף והעובדה שנרשמה ירידה בפעילות בלוטת התריס שלו, חיזקה את תחושתו שהוא נפגע מקרינה.

לסיכום כתב המומחה כי העובד "סובל ממצב חרדתי כתגובה לאירוע חריג בעבודה".   בעקבות זאת, לאחר דיונים ממושכים בבית הדין, הצגת הוכחות ושמיעת עדויות, הודיע המוסד לביטוח לאומי שיכיר בו כנפגע עבודה ובית הדין  לעבודה הוציא פסק דין לפיו העובד סובל מ"הפרעה חרדתית מתמשכת" כתוצאה מאירוע בעבודה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות