fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני עכשיו בן אדם אחר"

אחרי הגירושים, הדיכאון, הבולימיה, ההסתגרות וכתיבה לאחרים, דנה לפידות משחררת סינגל חדש שמספר את הסיפור שלה * ראיון מיוחד ל"בלינקר"
"הכל זה בלגן בתוך הנפש". דנה לפידות | צילום: אביב לוסקי
"הכל זה בלגן בתוך הנפש". דנה לפידות | צילום: אביב לוסקי

גילוי נאות: דנה לפידות חברה טובה שלי. הכרנו בדרך קצת מוזרה, כאשר גרתי בתל אביב וחבר משותף התקשר אליי בשתיים לפנות בוקר וביקש ממני להסיע אותו לפרדס חנה לאסוף חברה, מכיוון שהיה בשלילה. לא היססתי לרגע ויצאנו לדרך. אספנו את לפידות, ומאותו הרגע התאהבתי באישיות שלה. בחורה חכמה, מוכשרת עם קול גדול שלא נגמר וסיפור חיים מרתק.

לא רבים זוכרים את הופעת הבכורה של לפידות בטלוויזיה, או שאולי זוכרים אבל לא מקשרים. זה היה בתחרות הקדם אירוויזיון ב-2001. לפידות הייתה הצלע החמישית בלהקת "חמסה", ששרה את "דרבוקה". גם אם תצפו בזה עוד אלף פעם, לא תזהו אותה שם.

ב-2008 יצא אלבום הבכורה "דנה לפידות", שהוכתר כאלבום מופת ולפידות הוכתרה כתגלית השנה וכהבטחה הגדולה במוזיקה. אבל אז היא נעלמה, חזרה ושוב נעלמה, ועכשיו היא משחררת סינגל חדש ואישי.

הרגשתי שזה סוף העולם

דנה, נבהלת?
"זרקו אותי למים עמוקים בלי כלים. סבלתי מבולימיה עקב דיכאון קשה שהגיע מהפריצה הזאת. עברתי התפרקות. הייתי נפש מאוד רגישה שעברה המון טלטלות קשות, וזה מה שהוביל להשתלשלות הדברים.
"זאת תקופה, שכל העולם היה גדול עליי. כל מה שקרה לחיוב, הגוף שלי נכנס לסטרס מסוים, פוסט טראומה. הרגשתי שזה סוף העולם, בור שאני לא יכולה לצאת ממנו.
"באותה התקופה הקאתי את חיי וכתבתי לאחרים. עזבתי את המרכז וחזרתי לבאר שבע. התחלתי לכתוב ולשחרר שירים לאמנים אחרים ('יש לך' לשלומי שבת). המוזיקה תמיד הייתה מקום מפלט עבורי, התקווה שלי לקום, לחיות. השיר החדש שלי מדבר על בחורה שנמצאת בסוג של מעגל – בין שפיות לחוסר שפיות. היא מחפשת את הנקודות להיאחז בהן ולהיות בהן חזקה. יש בשיר רבדים מאוד אפלים ויש נקודות שהיא סוגרת את עצמה ומכונסת בתוך עצמה. הכל זה בלגן בתוך הנפש שלה. היא גם נשברת, גם חזקה, וגם מתאגרפת בו. הדמות קצת צינית, הומוריסטית, היא צוחקת על עצמה; צוחקת עליו; צוחקת על הסיטואציה, אבל היא גם בוכה. את כל זה עברתי".

"כל העולם היה גדול עליי. כל מה שקרה לחיוב, הגוף שלי נכנס לסטרס מסוים". דנה לפידות | צילום: רן יחזקאל
"כל העולם היה גדול עליי. כל מה שקרה לחיוב, הגוף שלי נכנס לסטרס מסוים". דנה לפידות | צילום: רן יחזקאל

נעלמתי מתחת לרדאר

השיר הוא כמו התאבדות עצמית, כשאת מנסה לשדר בחוץ שהכל בסדר.
"ממש ככה. אבל בסופו של דבר היא כן מגלה חוזק, היא שרה שהוא שכח אותה, אבל בעצם הוא לא רואה אותה ממטר. שכח לקנות לה מתנה ועוד דברים. התגרשתי, וזאת כאילו הכותרת של השיר.
"פתאום אתה מתעורר בחיים שלך ואומר לעצמך איפה הייתי עשר שנים? אני ושמוליק (וקסלר – ק"ל) זה סיפור של 13 שנה. לא רק סיפור זוגי, גם חברי. היה לנו – לו ולי – תפקיד מאוד משמעותי בקשר, ורק שנה אחרי הגירושים הסכמתי לחשוף את העובדה שבכלל התגרשתי. אף אחד לא ידע מזה. נעלמתי מתחת לרדאר בלי לפגוע בו. רציתי לעבור עם עצמי תהליך. אמרתי 'סטופ'. כל הבלבול שהיה שם מבחינה אמנותית ומבחינה אישית. אמרתי לעצמי שאני עובדת כל כך קשה שעדיף שאחזור לדנ"א שלי ולעשייה שלי, ופתאום הכל חזר לחיים. האנרגיות שלי חזרו. אני עכשיו בן אדם אחר. הגירושים האלה עשו רק טוב, גם לי וגם לו. הכבוד בינינו חזר, כי במערכת היחסים שהייתה, הרגשנו שהורדנו האחת את השנייה למטה".

"מנגינה" של עדן בן זקן

זה סינגל ראשון מתוך אלבום?
"כן, זה סינגל ראשון. יש לי כל כך הרבה חומרים שנכתבו במהלך השנה האחרונה ויש גם חומרים שממתינים לצאת. אני בררתי המון, והחלטתי להיצמד רק לאמת שלי. אני לא נסחפת אחרי אופנות או אחרי זרמים, אני עושה מה שאני מרגישה, הולכת עם האמת שלי. אני לא חושבת שאמן כמוני, שגם כותב וגם מלחין את השירים שלו יכול, לעשות משהו שהוא לא הדנ"א שלו. זה לא יעבוד על הקהל. הפסקתי להקשיב ל'דוקטורים' בתעשייה המוזיקלית, ואמרתי 'עכשיו אני'. המשכתי לעשות שיתופי פעולה עם אמנים אחרים אבל זה מאוד ממונן. התרכזתי רק במוזיקה שלי.

כתבת לכל כך הרבה אמנים. אין איזה שיר שאת מצטערת שנתת אותו?
"לא, אין לי את המקום שאומר 'חבל' שנתתי את השיר. נתתי את השירים בתקופה שאני לא יכולתי להחזיק בהם. ברגע שאתה משחרר ונותן, החיים מאד דינמיים ומעגליים. הקדוש ברוך הוא מחזיר לך ובענק. זה עשה לי רק טוב ונפתחו לי הרבה דברים טובים. בסופו של דבר אני גם שרה את השירים האלה בהופעות, ותמיד יכולה להקליט להם גרסאות משלי. אין לי שום צער שכתבתי למשה פרץ או לשלומי שבת. אני כותבת בלשון נקבה ובלשון זכר. 'מנגינה', שנתתי לעדן בן זקן,  זה סיפור חיי. אני מופיעה עם השיר. הקהל נחשף לביצועים שלי ועוד ייחשף. זאת הייתה שנה נפלאה של בן זקן, ואני פשוט הייתי השליח בסיפור הזה, וזאת זכות גדולה להיות הכותבת של השיר שגילה וחשף אותה יותר לעולם.

מתי את מייצגת את ישראל באירוויזיון?
"את אחד האנשים הראשונים שקודחים לי על זה. את האמת כשאמרת לי על זה, בכלל לא חשבתי בכיוון. בשנה שעברה כמעט שניגשתי לזה, אבל זה לא קרה הרבה בגלל הפחדים שלי, וזה יכול להיות מאוד, כי היום אני הרבה יותר פתוחה. היום אני במקום מאוד אחר, יותר אסוף, חרד, אמיץ. אני פתוחה להצעות, נראה מה אלוהים יזמן לי".

הרבה אנשים אולי לא יודעים, אבל את אחת הזמרות הכי מבוקשות בהכנסת חתן וכלה בחופות. איך את מרגישה עם זה?
"אני שמחה עם זה. הקהל של החתונות מקבל אותי באהבה גדולה ומתייחס אליי כמו לסלין דיון. יש לי שם כבוד והערכה, ואני מאוד נהנית לעשות את זה. לרגש. זו גם מצווה גדולה. בחודש האחרון הקלטתי בפעם הראשונה שיר שמיועד לחתונות. כשאני מכניסה חתן וכלה לחופתם, זה כמו תפילה. לסיום, כל עוד אני בעשייה אני בן אדם מאושר".

צפו בקליפ והאזינו ל"פיתויים מתוקים"
מילים ולחן: דנה לפידות; עיבוד והפקה מוזיקלית: נדב ביטון; תיכנותים: ליטל הגאין ושחף שוורץ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות