fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם להתמוטט, אז במקום הנכון ובזמן הנכון

חייו של תושב הקריות שהתמוטט בבר המצווה של נכדו ניצלו הודות לפרמדיקים של מד"א שחגגו באולם סמוך
מימין: פרמדיק אלון ריזקאן, חובש גיל בסמוט ופרמדיק ברק כהן | צילום: דוברות מד"א
מימין: פרמדיק אלון ריזקאן, חובש גיל בסמוט ופרמדיק ברק כהן | צילום: דוברות מד"א

תושב הקריות, 71, חגג בבר המצווה של נכדו בבאר שבע. בעת שנאם באירוע, החל להרגיש ברע ובתוך זמן קצר התמוטט. כמה מהאורחים קראו לעזרה ואת זעקותיהם שמעו ארבעה אורחים באולם הסמוך – שלושה פרמדיקים וחובש בכיר במד"א. הארבעה השתתפו באירוע משפחתי של חבר, מתנדב במגן דוד אדום גם הוא, באולם אחר באותה הקומה.

בתוך שניות הגיעו אל הגבר ששכב על הרצפה, הפרמדיקים של מגן דוד אדום – אלון ריזקאן, ברק כהן, אייל עוקשי וחובש בכיר גיל בסמוט. "חגגנו באולם הסמוך, כשלפתע נשמעו זעקות. הבנו שמשהו מתרחש ורצנו למקום. ראינו אדם מבוגר שהתמוטט, ללא הכרה וללא דופק", שחזר ריזקאן, "התחלנו בפעולות החייאה בסיסיות, כשבמקביל ברק רץ למכוניתו להביא ציוד החייאה שיש ברשותו באופן קבוע ברכב, ככונן תגובה מיידית של מד"א. הוא חזר בתוך פחות משתי דקות ובאמצעות הדפיברילטור של מד"א המשכנו את פעולות ההחייאה, תוך מתן מכות חשמל. דקות בודדות לאחר מכן, ליבו של הגבר חזר לפעום והוא החל להתעורר. במקביל, ניידת הטיפול הנמרץ של מד"א, הגיעה למקום ופינתה אותו לבית החולים להמשך טיפול, כשהוא במצב יציב לחלוטין".

אשתו של הגבר סיפרה: "הוא התנהג רגיל לגמרי. רקד, התפלל ונשא דרשה. תוך כדי דיבור, הוא הרגיש שאין לו אוויר ואחרי כמה רגעים הוא התמוטט. יש לנו שלושה ילדים ו-15 נכדים, וכולנו אסירי תודה לפרמדיקים והחובשים של מד"א. אם הם לא היו במקרה באולם הסמוך, ייתכן והוא לא היה בחיים היום".

פרמדיק מד"א, ברק כהן, סיפר: "בשנותיי הרבות במגן דוד אדום טיפלתי במאות מטופלים שנזקקו לפעולות החייאה, אבל זה לא אירוע רגיל שאני מגיע אליו במהלך משמרת. הכל קרה מאוד מהר, אבל לרגע לא היה לנו ספק שאנחנו שמים את הכל בצד ועושים כל שביכולתנו על מנת להציל את האדם שהיה בסכנת חיים מיידית. קשה להסביר במילים את הסיפוק שהרגשנו כשחזרנו לשבת באולם, באירוע בו התארחנו, אחרי שרגע קודם הצלנו חיים".

מידע על קורסי החייאה ועזרה ראשונה של מד"א ניתן לקבל באתר מד"א ובמוקד ההדרכה של מד"א בטל': 8101*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות