fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפי ביצים מסוכנות למאכל אדם הוחרמו בקרית ים

החרמת ביצים בשוק קרית ים. צילום: דוברות העירייה
החרמת ביצים בשוק קרית ים. צילום: דוברות העירייה

לקראת חג הפסח וארוחת ליל הסדר, מגביר אגף הפיקוח של המועצה לענף הלול את הביקורות לאיתור ביצים מסוכנות למאכל אדם. בפעילות שנערכה בסוף השבוע שעבר בשוק העירוני בקרית ים נתפסו והוחרמו אלפי ביצים שהיו מיועדות למכירה לציבור.

החרמת ביצים בשוק קרית ים. צילום: דוברות העירייה
החרמת ביצים בשוק קרית ים. צילום: דוברות העירייה

מדי יום שישי מתקיים בקרית ים, שוק עירוני שמציע את מיטב הפירות והירקות, מאכלים שונים ומוצרים לבית, אליו מגיעים צרכנים רבים מהקריות והסביבה. אנשי אגף הפיקוח של המועצה לענף הלול הגיעו לשוק מלווים באנשי השיטור העירוני לערוך ביקורת על איכות הביצים שמוצעות למכירה לתיבור. בביקורת שנערכה התגלה כי הביצים מסוכנות למאכל אדם לאחר שאוחסנו בתנאי תברואה ירודים. בין הסכנות המוכרות שעלולות להיגרם בגלל ביצים יתן למצוא את חיידק הסלמונלה שפוגע מדי שנה בכ-3000 בני אדם בישראל.

בשבוע האחרון נתפסו לפחות כ-200 אלף ביצים מסוכנות למאכל אדם שהיו בדרכן לשווקים, על ידי אנשי הפיקוח של המועצה לענף הלול. רובן הוברחו לישראל משטחי הרשות הפלשתינית ללא שום אפשרות לפקח על התנאים בהן אוחסנו. כ-60 אלף ביצים לא מפוקחות נמצאו בתוך מחסן ביתי בישוב טמרה. במועצה לענף הלול מדגישים כי ביצים שאנן מפוקחות מסכנות את בריאות הציבור ואף גורמות לפגיעה כלכלית במשווקי הביצים המפוקחות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות