fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין הר גבוה מדי

ליאב סולומוביץ' מקרית חיים הוכיח שגם כשאתה לקוי שמיעה וראייה את יכול לטפס על פסגת ההר הגבוה ביותר באפריקה. "ניצחתי את 'אשר', אחי המניאק", הוא אומר ל"הד הקריות"
ליאב סולומוביץ, כבר את פסגת הקילימנג'רו (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
ליאב סולומוביץ, כבר את פסגת הקילימנג'רו (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

 

על פסגת הר הקילימנג'רו איבד ליאב סולומוביץ', 32, רווק מקרית חיים, את שיווי המשקל שלו וצנח אל הקרקע הקפואה. "חייכתי לעצמי, קמתי ואמרתי לעצמי 'עשיתי את זה', ומאותו הרגע אני לא אותו הבנאדם, ניצחתי את תסמונת 'אשר', 'אשר', אחי המניאק".

אל פסגת הקילימנג'רו, שמתנשאת לגובה של 5895 מטר, ההר הגבוה ביותר באפריקה, מטפסים מדי שנה מטפסים הרים מכל העולם, אולם סולומוביץ' אינו מטפס הרים רגיל. הוא היה חלק מקבוצה של שבעה אנשים עם לקויות שונות שהגשימו חלום וטיפסו לפסגת ההר במסגרת משלחת של עמותת "אתגרים". במשך שמונה ימים טיפסו חברי המשלחת על ההר עד שהגיעו לפסגתו, וסיפורה של המשלחת _ "אין הר גבוה מדי" _ בבימויו של רני מונצז' והופק על ידי גלעד עדין, ישודר בערוץ הראשון ביום שלישי הקרוב במסגרת התוכנית "הסיפור האמיתי".

"הרגע הכי קשה הוא גם הרגע הכי מרגש". ליאב סולומוביץ' צילום: פרטי
"הרגע הכי קשה הוא גם הרגע הכי מרגש". ליאב סולומוביץ' [צילום: פרטי]
סולומוביץ', בעל תואר ראשון כמהנדס תעשייה וניהול של הטכניון ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, עושה יום~יום את דרכו לרמת גן לעבודה בתחום מסדי נתונים ומערכות מידע. מדי יום ניתן לראות אותו מתאמן בריצת 800 מטרים לקראת אליפות אירופה, אליה הוא שואף להגיע בחודש יוני הקרוב.

"כששמעתי שמתארגנת משלחת לטפס על הקילימנג'רו, ידעתי שזו ההזדמנות שלי להגשים חלום, ניגשתי לראיון ועברתי אותו", מספר סולומוביץ', "הרגע הכי קשה הוא גם הרגע הכי מרגש. כשהגענו לפסגה התחילה סופת שלגים חזקה, השתלים של השמיעה שמוחזקים במגנטים נפלו לי ובגלל הכפפות לא יכולתי לחבר אותם בחזרה. התחלתי לאבד שיווי משקל ופשוט התיישבתי וחייכתי לעצמי בחוסר אונים".

בנקודה הזו, מספר סולומוביץ', הוא הבין שלמעשה ניצח את הלקות שמלווה אותו כל חייו. "אפשר לשקוע במשבר בגלל הלקויות או לפרוח. אני מעדיף לפרוח ולעוף ולעשות מה שאני רוצה. צריך לבחור בחיים ובמה שיש להם להציע".

את משנתו על התגברות על לקויות, השראה ומוטיבציה, פורש סולומוביץ' בהרצאות ברחבי הארץ. בתחילת פברואר תציין עמותת "אתגרים" 20 שנות פעילות באירוע שיתקיים בתל אביב.

מהי תסמונת "אשר"? ליאב סולומוביץ' לוקה בתסמונת "אשר", תסמונת גנטית נדירה שפוגעת בשמיעה ובראייה. הוא לקה בחירשות מוחלטת ועבר ניתוח שתל שבלול שמאפשר לו לשמוע באמצעות חלק חיצוני המוחזק עם מגנט ומחובר לחלק פנימי עם כבל. בנוסף גרמה התסמונת לשדה הראייה שלו להיות מצומצם.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות