fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך נערכים לקראת סוף השנה?

חודש דצמבר בפתח וזה הזמן לסקור את התוצאות העסקיות של העסק לשנת 2015. תכנון נכון וביצוע פעולות מסוימות יכולים להביא לצמצום תשלומי המס השנתיים. פנו עוד היום לרואה החשבון שלכם
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

 מאת: ליאור מרגי

בדיקת הרווח החייב במס (צפי): בהתאם להכנסה החייבת הצפויה, ניתן להעריך את מקסימום ההפקדות לקרן השתלמות, לפנסיה ולגמל המזכות במס בהתאם לתקרות שנתיות שנקבעו בחוק (לרבות בעלי שליטה בחברות). הערכה נכונה של הרווח חשובה גם לעניין תשלומי מקדמות המס והביטוח הלאומי. תשלום מקדמות ביטוח לאומי (ליחידים עצמאים) עבור הכנסות 2015, באותה שנה, מזכות את העסק בהטבת מס משמעותית.

מלאי: יש לבצע ספירת מלאי מדוקדקת ביום 31.12.15 או בסמוך לכך. הרשימה צריכה לכלול את סוגי הפריטים, הכמויות וערכם בשקלים במחירי עלות (לא כולל מע"מ). במידה והספירה לא מבוצעת בדיוק ביום האחרון של השנה, יש לבצע את ההתאמות בשינויים במלאי בהתאם לרכישות ולמכירות שבוצעו לפני 31.12.

ליאור מרגי (צילום: גונן שמר)
ליאור מרגי (צילום: גונן שמר)

 

קופה והכנסות עתידיות: יש לערוך רשימה של כל ההמחאות ולספור את המזומנים בקופה שטרם הופקדו. כדי להקל בספירה מומלץ להפקיד לפני סוף יום העסקים 31.12 את כל ההמחאות לפירעון מיידי.

רכבים וטלפונים ניידים: יש לערוך רשימת רכבים וטלפונים ניידים בעסק ולמי הם מוצמדים (בעל העסק/עובד). הרשימה תכלול את מספר הרכב/הנייד, תאריך תחילת השימוש באותה שנה ושם העובד.

הכנסות אשר טרם הופקה בגינם חשבונית מס: יש להכין רשימה מפורטת של ההכנסות אשר ההוצאה בגינם כבר הוצאה בשנת 2015 אך טרם התקבלה התמורה וטרם הופקה חשבונית מס עבורה. הכנסות אלה עלולות להיחשב כהכנסה חייבת בשנת המס, אך במידה שהעסק מדווח על בסיס מזומן, החיוב בגין הכנסות האלה יידחה לשנת המס בה הוא יתקבל.

תרומות: תרומות למוסדות ציבוריים שקיבלו אישור מפקיד השומה בהתאם לסעיף 46 לפקודה מזכות במס בשיעור של 35 אחוז מסך כל התרומות בשנת המס. מוגבל לסכום של עד 30 אחוז מההכנסה החייבת.

  • הכותב הוא בעל משרד ליאור מרגי – רואי חשבון,
    lior@mergi-cpa.co.il

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות