fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר תקציב עיריית חיפה

מציג את התקציב. ג'קי וואקים (צילום: עצמי)
מציג את התקציב. ג'קי וואקים (צילום: עצמי)

ברוב של 19 מול 7 מתנגדים, אישרה מועצת עיריית חיפה את תקציב העירייה לשנת 2019. אתמול, יום שלישי, התקיימה ישיבה שלא מן המניין במועצת העיר חיפה, במטרה לאשר את תקציב העירייה לשנת 2019. תקציב העירייה עומד על סכום של שני מיליארד, 816 מיליון ו-88 אלף שקלים, עלייה של כמיליון שקלים לעומת שנת 2018

את עיקרי הדברים הציג גזבר העירייה ג'קי וואקים ובתום דבריו, ניתנה לחברי המועצה האפשרות לשאול שאלות ולהעיר הערות. חבר המועצה מטעם הירוקים ירון חנן אמר בדבריו שאבסורד המצב בו מצד אחד העירייה מוכרת נכסים ומצד שני מפקיעה נכסים. וואקים לא הצליח לתת תשובה מספקת על השאלה.

בהמשך דיבר חבר המועצה מקרית חיים מוטי בליצבלאו והתייחס לתקציב הפיתוח. "הגשתי לפני מספר שבועות שאילתא על מסתורי הכביסה מאסבסט ובעמוד 34 אני רואה תקציב של 100 אלך שקלים לטובת פינוי האסבסט בכל העיר. האם זו בדיחה?".

בליצבלאו התייחס גם לסעיף פינוי בינוי בקרית חיים שהופיע ללא פירוט, ושאל האם מדובר בפרויקטים בדגניה ובשדרות מח"ל שמנסים לצאת לפועל כבר כמה שנים.

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן אמר בדבריו שאין קשר בין התקציב לבין תוכנית העבודה. "חשבתי שמשהו ישתנה מאה ימים אחרי שעינת קליש בתפקיד, אבל אני מרגיש דה ז'וו", אמר האן. "דברי ההסבר שאנו מקבלים הם אחד לאחד מתקופתו של יונה יהב. יש אפס חזון וחובבנות לשמה, ולקחתי את המילים מהאתר של ראש העיר. חשבתי שיהיה שינוי. בכל רחבי העיר אני שומע רחש שאומר שראש העיר לומדת, זה הקול ברחבי העיר ואולי אחרי מאה ימים הגיע הזמן להפסיק ללמוד ולהתחיל לעבוד, כי אי אפשר להבין מה החזון".

חברת המועצה מקרית חיים סופי נקש אמרה בדבריה כי התקציב מציג חלומות דלים לקרית חיים, אם בכלל. היא העלתה את הנקודה שבהצטיידות בתים קהילתיים, בכרמל ובוורדיה קיבלו הבתים הקהילתיים תקציבים של כחצי מיליון שקלים ואף יותר, עבור הצטיידות, בעוד בית רסלר ובית יציב בקרית חיים, קיבלו עבור אותו סעיף הצטיידות, 50 אלף שקלים בלבד.

"עברה הצעה לסדר על גני משחקים, איפה התקציב לזה?" שאלה נקש, "האם סתם עוברות פה הצעות לסדר? מה קורה עם המגרשים שמאחורי בית נגלר, העבודה נפסקה באמצע, למה אין תקציב". עוד העירה נקש כי חצי מיליון שקלים בשנה לא יספיקו לשדרוג מגרשי הספורט ברחבי העיר וביקשה לדעת איפה בדיוק הרחובות שישוקמו בקרית חיים, ביקשה לשאול אם הרחובות שבטי ישראל וחומה  ומגדל כלולים בתקציב. "לעומת דברים שלא תוקצבו אני רואה שיש עלייה בתקציב סגני ראש העיר של שני מיליון שקלים בשנה ועלייה של חצי מיליון שקלים בלשכת המנכ"ל, אולי כדי לקחת את התקציב הזה לטובת גני ילדים?", שאלה נקש.

חברי הקואליציה החמיאו לוואדים ולצוות המקצועי ובזמן ההצבעה הצביעו כולם בעדו. בין המתנגדים היו בליצבלאו, חנן, האן, נקש, אלי בן דיין, שמשון עידו ויצחק בלס. נעדרו מהישיבה חברי המועצה מהאופוזיציה, יעל שנער, חדוה אלמוג, שי אבוחצירה, ועו"ד אורי גרינברגר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות